opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Fred Buermans 
Na 15 jaar op een 26 inch MTB te hebben...
Miriam  
Een berichtje om te laten weten dat ik zo...
Piet Verkooijen 
Na een vervelende ervaring met bijgeluiden...
Easy Rohler Lady Travel spec Idworx

Idworx Easy Rohler Lady Evo Urban spec

Idworx EasyRohler, één fiets voor woonwerkverkeer, toertochten en fietsvakantie. Zeer betrouwbaar, erg comfortabel en ook mooi. Prachtige eigenschappen voor een damesfiets.

€ 4.395,00
Idworx
kleur
Maat
x

Verschil Easy Rohler Urban ten opzichte van de Travel uitvoering:

  • EBB lite vs EBB long life bracket
  • CCS velgen vs Aluminium velgen
  • Schwalbe Big Apple vs Marathon Supreme
  • ESI handvatten vs Ergon
  • Geen lowrider vs wel lowrider
  • geen brace vs wel brace

Voor de Easy Rohler Evo is het bewezen en uitontwikkelde basisontwerp van de Easy Rohler nog weer verder geperfectioneerd. De belangrijkste verandering is de mogelijkheid voor het monteren van een tandriem!

Alles wat Idworx aan het frame schroeft is van topkwaliteit. Rohloff, Magura, Tubus,  KMC, SON… Allemaal kwaliteitsmerken gekozen om hun duurzame en onderhoudsvriendelijke eigenschappen. En dan zijn er nog de speciale onderdelen die Idworx exclusief voor hun eigen fietsen laat maken.

De afwerking van het frame is erg mooi, de lasnaden zijn mooi gepolijst en het lakwerk is strak.

Het achterwiel zit gestoken in vaste, verticale uitvalpatten, waardoor een correcte positie en uitlijning van het achterwiel gegarandeerd is en het wiel gemakkelijk in en uit de fiets te halen is.

In het achterwiel is een Rohloff Speedhub gemonteerd, met 14 versnellingen. Deze wordt vanaf de rechterkant van het stuur bediend met een draaigrip. Maar 14 versnellingen?


 

Dat is ruim voldoende, want van de 27 theoretische versnellingen van een derailleurschakeling, blijven er in de praktijk ook ongeveer 14 over. Groot voordeel van de Rohloff Speedhub: je hebt altijd de ideale kettinglijn, dus de ketting slijt minder snel. Een geleidelijke stijging van het verzet van 13,6% per versnelling houdt het schakelen gelijkmatig. De lichtste versnelling is vergelijkbaar met de lichtste derailleurversnelling en het zwaarste verzet doet eveneens niet onder voor een combinatie 46-11. Het wisselen van versnelling verloopt zeer licht. Een groot voordeel is, dat je ook in stilstand je fiets in de goede versnelling kan zetten.

Idworx heeft veel aandacht besteed aan een vloeiende loop van de versnellingskabels. Er loopt nergens een bocht teveel of te krap, wat zorgt voor een minimale slijtage van de kabels en een lekker licht schakelgedrag. En dat is te merken; de Rohloff-draaigreep draait op de Idworx licht en soepel.
De Easy Rohler is Belt-ready, dus geschikt zijn voor de montage van een tandriem

De Easy Rohler Evo is geschikt voor Gates Riemaandrijving. Wij hebben de kennis, ervaring, gereedschappen en goedkeuring om deze ombouw in eigen werkplaats te doen. Vandaar dat deze optie bij ons gratis  aangeboden wordt bij elke nieuw aangeschafte Idworx. 

De opening die nodig is om de riem door de achtervork te steken is bijna onzichtbaar weggewerkt. Met een inbussleutel draai je de staande vorkpoot en de bagagedrager los en als je deze een centimeter naar buiten buigt kan je de tandriem er doorheen steken.
Deelbaar frame op de Easy Rohler om een riem te kunnen monteren.

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

  • Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er zand op de riem zit, is afspoelen of afvegen voldoende.
  • Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
  • Gaat langer mee, zeker vier zo lang als een ketting
  • Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naarRohloff-achterkransje, voorblad en ketting…Een prachtig gesmede achterpad op de Idworx Easy Rohler

Een Heggemann Long Life Kettingblad uit gehard staal met ongelijk aantal tanden voor een gelijkmatigere slijtage en een extra geharde KMC X1 ketting voor een ongekend lange levensduur. In combinatie met de idworx kettingkast nog steeds een goede keuze.

De riem of ketting spannen doe je eenvoudig met de EBB Lite excentrische trapas-behuizing.

Magura Firm Tech hydraulische velgremmen. Dit is een extra lichte en stijve versie van de Magura remmen die in het frame geïntegreerd zijn.  Onderhoudsvriendelijk, duurzaam, zeer krachtig en goed te doseren. De Firmtech remmen zijn aan de achterkant van de vorkpoten bevestigd. Zo krijg je een oplopende rem die zichzelf steeds strakker vastklemt als er hard geremd wordt. Je komt de Firmtechs echter niet veel tegen in de fietswereld. Dit komt doordat het voor een framebouwer heel erg moeilijk is om deze remmen op het frame toe te passen. De remcilinders zijn met een scharnier direct op het frame gelast en kunnen niet afgesteld worden. Dit is voor jou als fietser erg fijn! Wanneer je de remblok moet vervangen draai je de rem open en klik je het versleten blokje eenvoudig eruit en de nieuwe erin. Klaar!

Voor optimale betrouwbaarheid heeft Idworx een complete kabelboom bedacht met zo min mogelijk contactpunten en dus een minimale kans op storing door corrosie. De SON naafdynamo is licht, loopt licht en geeft op een Idworx véél licht. Bij de Evo is de naafdynamo ontdaan van zijn stekkertjes en deze maakt nu contact met de patten in de voorvork.
Net als in de autoindustrie is er bij Idworx een kabelboom ontwikkeld voor alle stekkeraansluitingen

De Son Edelux koplamp op de idworx lampenhouder geeft veel licht zonder hinderlijke schaduw en geeft zoveel licht dat fietsen in het donker leuk wordt. Let ook op de lamphouderbevestiging, zonder gaten door de vorkkroon en vorkbuis. Dit zorgt voor extra sterkte en duurzaamheid. De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Optioneel kan er gekozen worden voor een USB-aansluiting voor het opladen van bijvoorbeeld een smartphone of GPS.
Nieuw op de Idworx Easy Rohler is de lamphouderbevestiging, zonder gaten door de vorkkroon en vorkbuis.
De stuur-stopper. (iSR idworx Stress Reducer) Deze voorkomt het dubbelslaan van het voorwiel, en daarmee het beschadigen van de kabels  als de fiets op de standaard staat of onverhoopt valt. 

Handgespaakte wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen met verkleinde spaakgaten.

De aluminium velg gaat iets minder lang mee dan de CCS velg omdat de harde slijtlaag ontbreekt. Dit heeft wel als voordeel dat de fiets iets beter remt bij nat weer en dat het remmen veel minder geluid maakt.

De Evo heeft een extra brede velg, 3mm breder voor meer stijfheid en betere rol- en dempingseigenschappen van de band. De velgen hebben speciaal voor de Rohloffnaaf geboorde gaten.

 Hier links de nieuwe Darim2 velg, rechts de oude Darim velg
De nieuweDarim2 velg en de oude Darim velg van Idworx

 Een Flex stuur is ook een optie. We hebben het getest en het dempt schokken zeer goed en voelt echt comfortabel aan.(Hier het stuur op een oPinion.)
Een Flex stuur is een optie op iedere 2016 Idworx. We hebben het getest en het dempt schokken zeer goed.

De kleur Shiraz rood, in het zonlicht is hij echt mooi donker rood...

Verschillen in de 3 specificaties van de Easy Rohler:

Travel Urban Light
Bracket EBB Long Life EBB EBB

Velgen

CCS Alu CCS
Handvatten Ergon Barends ESI ESI
Lowrider Duo Geen Geen
Brace Ja Nee Nee
Banden Supreme 50mm Big Apple 50mm Kojak 36mm

Specificaties en geometrie  Idworx Easy Rohler Lady Urban spec gen 4.3 2018.

Model Bikefeeling ER Evo urban
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, 135 mm inbouwbreedte, Rohloff OEM1
Montage rem  Magura FIRM-tech
Montage trapas idworx excentrisch bottom bracket
Montage zijstandaard Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: S(48), M(52), L(56), XL(60), XXL(64), lady: S(48), M(52), L(56) comfort: S(48), M(52), L(56)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 100 mm inbouwbreedte, geschikt voor stekkerloze naafdynamo
Montage rem  Magura FIRM-tech
Vorkbuis 1/1/8", geanodiseerd
Balhoofdstel FSA idworx
Specials dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Rohloff
Versnellingen/ versnellingssprong 14/13,6 %
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 43 tanden/Rohloff 17 tanden
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Truvativ Stylo 170 (S), 175 (M-XL), 180 (XXL), GXP
Trapas idworx EBB Lite
Remmen Remsysteem Magura FIRM-tech, zwarte remblokken
Remschijven
Wielen Voornaaf idworx SON widebody naafdynamo, 100 mm inbouwbreedte, stekkerloze uitvoering
Achternaaf Rohloff
Velgen 28" Darim II, 32 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 22 mm 
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Big Aple, 50/622
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Humpert Riser 31,8 14 graden
Stuurpen idworx in hoogte verstelbaar, 100/31,8 mm
Zadelpen Dirt Dox 27,2/350 mm
Zadel idworx trekking man/lady/comfort
Handvatten ESI grips
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo
AXA Defender frameslot
Spatborden idworx SKS P55
Specials idworx kabelboom
The Brace bagagedragerversteviging
Opties USB-aansluiting The Plug USB-aansluiting
Riemaandrijving CDX Beltdrive (50/19)120T
carbonvelgen
Kettingbeschermer Kettingkast **
Zadelpen Use Sumo Titanium
Kleuren Standaard glanzend zwart
Tweede kleur shiraz rood
Speciale kleur mean green, wit, oranje
Gewicht 14,8 kg
** Bij optie kettingkast EBB LL KK

  

frame­maat (A) balhoofdbuis (B) balhoofd-
hoek (C)
vorksprong (D) BB-drop (E) liggende achtervork (F) effectieve bovenbuis (G) zitbuishoek (H) Stack Reach
ER Lady S (48) 130 69,5 45 85 471 560 74 585 402
ER Lady M (52) 155 70,5 45 80 471 570 73,5 608 390
ER Lady L (56) 185 70,5 45 80 471 585 73 636 390

Idworx Easy Rohler in de pers.

Foto's van klanten:

 

Idworx Easy Rohler Lady Evo Urban spec heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Laatst bekeken items