opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Fred Buermans 
Na 15 jaar op een 26 inch MTB te hebben...
Miriam  
Een berichtje om te laten weten dat ik zo...
Piet Verkooijen 
Na een vervelende ervaring met bijgeluiden...
All Rohler Urban spec Idworx oranje.

All Rohler urban spec

Zeer comfortabele en veilige woon-werk fiets met schijfremmen, Rohloffnaaf, Son naafdynamo en zeer goed licht, een feestje om naar je werk te fietsen :-)

€ 4.595,00
Idworx
kleur
Maat
x

De All Rohler Urban spec is de toerversie van de All Rohler.

Het verschil ten opzichte van de Travel spec zit hem in:

  • Schijfremmen (Shimano vs Hope)

  • Voorvork (Niet tapered en geen steekas)

  • Banden en spatborden (50mm vs 55 mm)

  • Handvaten (rond ESI vs Ergon)

  • Geen/wel brace

  • Geen/wel Lowrider


De All Rohler is erg comfortabel, oersterk, onderhoudsarm én je kan probleemloos schakelen met de geweldige Rohloff-naaf . Dit maakt hem tot een ideale metgezel voor al je fietstochten

Deze super trekkingfiets met schijfremmen en Rohloffnaaf heet de All Rohler. Het is een zeer comfortabele fiets voor de fietsforens, toerfietser of de vakantiefietser die op de gebaande wegen blijft en niet echt de bergen in gaat. De fiets voelt zeker aan, is zeer strak in de bochten en geschikt voor al je bagage. De fiets zit tussen de Easy Rohler-Evo en de Off Rohler-Evo in, dus iets meer off road dan een ER maar nog niet zo ruig als een OR. De geometrie is zeer doordacht en levert een optimale fietshouding op en is naar eigen wens aan te passen van ontspannen naar sportief, maar altijd comfortabel.  De rijeigenschappen zijn uitstekend. Lekker stabiel rechtdoor en toch goed wendbaar. Zoals alle fietsen van Idworx zijn er geen overbodige toevoegingen en is elk onderdeel van een hoog kwaliteits niveau.

Ook leverbaar in de kleur groen:

De Shimano Deore remschijven met de grootste remschijven en 3 vinger remhandels zijn veilig en betrouwbaar maar niet geschikt voor lange afdalingen met volle bepakking.

De idworx Stress Reducer: de stuuruitslag wordt door een nok begrensd, waardoor de schakelkabels, remleidingen en bovenbuis niet kapot gaan bij een val. Hier de deore remhandels en het handvat.


De All Rohler is geschikt voor Gates Riemaandrijving. Wij hebben de kennis, ervaring, gereedschappen en goedkeuring om deze ombouw in eigen werkplaats te doen. Vandaar dat deze optie bij ons zonder meerprijs  aangeboden wordt bij elke nieuw aangeschafte Idworx.  Extra besparing: de optionele kettingkast à €100,- ! De riemaandrijving op deze fiets functioneert als een kettingaandrijving: “Als je het niet weet merk je het niet”.

Wij hebben al jaren ervaring met de Gates Carbon CDC belt en zijn erg enthousiast over de onderhoudsvriendelijke en duurzame riem. Ongeveer 95% van de door ons verkochte idworxen wordt met een tandriem afgeleverd.

Mocht u nog twijfels hebben over de tandriem, dan kunt u natuurlijk nog gewoon kiezen voor het extra gehard stalen Heggeman tandwiel met een KMC X1 ketting, eventueel met een kettingkast.
Een KMC X1 ketting met kettingkast is een goede optie op de Idworx All Rohler.

Om een tandriem door het frame te krijgen is de all Rohler uitgevoerd met een deelbaar achterpad aan de kettingzijde van het frame. Door het verwijderen van een schroef kunnen de rechter liggende en staande achtervork ver genoeg uit elkaar gedrukt worden zodat de belt ertussendoor kan.
Deelbaar achterpad  waardoor de rechter liggende en staande achtervork ver genoeg uit elkaar gedrukt worden om een tandriem door het frame te voeren.

Om de ketting of tandriem op spanning te kunnen zetten zit er een excentrische trapas in het frame. Hiermee is gegarandeerd dat het achterwiel altijd recht in de achtervork zit. Een perfecte uitlijning is bij een tandriem namelijk erg belangrijk. De grote bus in het bracket kun je eenvoudig met een inbussleutel draaien, waardoor de trapas iets verschuift en de ketting of riem op de juiste spanning komt. Hiermee kan, indien nodig, ook de uitlijning van de tandriem gecorrigeerd worden. Dit is heel goed zelf uit te voeren en bij aflevering van de fiets leren wij je, indien gewenst, hoe je dit zelf kunt doen.

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

  • Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er vuil op de riem zit, is afspoelen voldoende.
  • Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
  • Gaat langer mee. Zeker vier zo lang als een ketting. Maar dat hangt natuurlijk af van hoe je fietst en het weer, bij regen zal hij eerder slijten.
  • Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naar Rohloff-achterkransje, voorblad en ketting…


Het geheel van dynamo, voor- en achterlicht bestaat uit een idworx kabelboom. Als je het voorwiel eruit wilt halen hoef je geen draadjes los te maken, het is een stekkerloze verbinding. De Edelux II koplamp geeft erg veel licht en is er dus niet alleen om gezien te worden, ook het achterlicht is van ver zichtbaar. De naafdynamo kan ook stroom leveren voor een USB poort op uw fiets, hier een Plug.
Gerrit ontwilkkelde voor zijn fietsen net als in de autoindustrie een kabelboom voor alle stekkeraansluitingen.

Nieuwe verbeterde koplampsteun van Idworx.
Nieuwe verbeterde koplampsteun van Idworx.

De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Dit zorgt voor een probleemloze bedrading.

De bekabeling van het achterlicht gaat bij Idworx buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht

Handgespaakte 28" wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen. Extra breed uitgevoerd voor een stabiel rijgedrag in combinatie met de 55mm brede banden. Comfortabel op asfalt maar vooral op slechte weg. De brede spatborden met goede bevestiging maken het geheel af.
Extra brede velg, 3mm breder, van eigen fabricaat voor meer stijfheid en betere rol- en dempingseigenschappen van de band.

Wat maakt deze All Rohler nog meer een duurzame woon-werk fiets en toerfiets?

  • Het Rohloff versnellingsysteem, 14 versnellingen in de achternaaf. Altijd zeker schakelen onder alle omstandigheden zelfs in stilstand. Goed voor 100.000 probleemloze kilometers en levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
  • Een Idworx heeft altijd dubbele nokken voor de Tubus Duo voordrager.
  • De voordrager van  Tubus is goed voor 15 kilo bagage en de achterdragers mag 40 kg aan bagage dragen.

De All Rohler komt met een nieuwe, door Gerrit Gaastra ontwikkelde band, de Marathon Almotion. Dit is de snelste trekkingband die Schwalbe ooit gemaakt heeft.
De All Rohler komt met een nieuwe, door Gerrit Gaastra ontwikkelde band, de Marathon Almotion.

Idworx DaRim LaW velgen.  Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn.
Idworx heeft nieuwe DaRim LaW velgen als optie op een aantal modellen. Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn. Je kunt ze met tubeless banden rijden. Tubeless banden rollen lichter en kunnen bijna niet lek. Hoe dit bevalt is Lauran aan het testen op een All Rohler. Zoals je ziet met een Mudport riem zoals wij graag monteren!


Uitleg reparatieset voor tubeless banden welke in speciale handvaten meegenomen kan worden.
Op de achtergrond de optionele groene kleur. Ook wit is een optie.

Uitleg reparatieset voor tubeless banden door Gerrit Gaastra.

Specificatie en geometrie All Rohler urban spec gen 1.3 2018

Model Bikefeeling AR urban
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, 135 mm inbouwbreedte, Rohloff OEM1
Montage rem  Disc, IS2000
Montage trapas idworx excentrisch bottom bracket
Montage zijstanda. Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: M(52), L(56), XL(60), XXL(64), lady: S(48), M(52), L(56)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 100 mm inbouwbreedte, geschikt voor stekkerloze naafdynamo
Montage rem  Disc, IS2000
Vorkbuis 1/1/8", geanodiseerd
Balhoofdstel FSA idworx
Specials dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Rohloff
Versnellingen/ versnellingssprong 14/13,6 %
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 43 tanden/Rohloff 17 tanden
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Truvativ Stylo 170 (S), 175 (M-XL), 180 (XXL), GXP
Trapas idworx EBB Long Life **
Remmen Remsysteem Shimano Deore 3 vinger
Remschijven Shimano 180 mm, met spider, geen ICE-Tech!!, idworx 160 mm Rohloff 
Wielen Voornaaf idworx SON naafdynamo, Disc, 100 mm inbouwbreedte, stekkerloze uitvoering
Achternaaf Rohloff
Velgen 28" DaRim Disc II, 32 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 25 mm
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 50/622, TLE (Tubeless Easy)
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Dirt Dox 640mm / 31,8 mm/9°
Stuurpen Dirt Dox, 100/31,8 mm/7°
Zadelpen Dirt Dox 27,2/400 mm
Zadel idworx trekking man/lady
Handvatten ESI grips
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo
Abus Amparo frameslot *
Spatborden idworx SKS P55 *
Specials idworx kabelboom
Opties USB-aansluiting
Riemaandrijving CDX Beltdrive (50/19)120T
carbonvelgen idworx DaRim LaW carbonvelg 29", binnenbreedte 32 mm, incl. tubeless kit *
Remmen Shimano XT
Kettingbeschermer Kettingkast **
Zadelpen Use Sumo 27,2 Titanium
Kleuren Standaard glanzend zwart
Tweede kleur oranje
Speciale kleur mean green, wit
Gewicht 14,5 kg
Tubeless kit: tubeless ventiel, tubeless melk, SAHMURAI S.W.O.R.D. tubeless reparatie kit   * Bij optie idworx DaRim LaW carbonvelgen: geen frameslot, SKS CAB 65

frame­maat (A) balhoofdbuis (B) balhoofdhoek (C) vorksprong (D) BB-drop (E) liggende achtervork (F) effectieve bovenbuis (G) zitbuishoek (H) Stack Reach
AR man M (52) 134 70,5 45 80 471 600 73,5 606 415
AR man L (56) 164 70,5 45 80 471 604 73 634 410
AR man XL (60) 204 70,5 45 80 471 622 72,5 672 410
AR man XXL (64) 249 71 45 75 471 641 72 712 410
All Rohler urban spec heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Laatst bekeken items
€ 4.595,00