opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Fred Buermans 
Na 15 jaar op een 26 inch MTB te hebben...
Miriam  
Een berichtje om te laten weten dat ik zo...
Piet Verkooijen 
Na een vervelende ervaring met bijgeluiden...
idworx oPion Lady Travel spec Pinion wit

Idworx oPinion Lady travel spec

De oPinion Lady Travel spec Generatie 2.2 is een comfortabele, stabiele en onderhoudsarme fiets met een lage instap, die ook nog eens erg mooi is. Mooie eigenschappen voor een damesfiets!
De oPinion Lady is een perfecte fiets voor woon-werk verkeer, toertochten én een zwaar bepakte vakantie. De geometrie van de oPinion geeft een optimale fietshouding, tussen sportief en comfortabel in. Zoals alle fietsen van idworx zijn er geen overbodige toeters en bellen, maar is elk onderdeel van toegevoegde waarde en van extreem hoog kwaliteit niveau.

€ 5.995,00
Idworx
kleur
Maat
x

IDWORX OPINION vanaf nu gelukkig ook leverbaar als damesfiets: de oPinion Lady.

De Idworx oPinion was de eerste idworx trekkingfiets met een pinion versnellingsbak. De oPinion is gebaseerd op de All Rohler, maar heeft in plaats van een Rohloff-naaf de nieuwe Pinion P1.18 versnellingsbak met 18 versnellingen in het bracket.

De oPinion is gebouwd voor de zwaardere trektochten, hij rijdt dankzij zijn grote, 55mm dikke Schwalbe Almotion banden, comfortabel op alle soorten wegen.
De Idworx oPinion is standaard uitgerust met:   

  • Pinion versnellingsbak, zwart geanodiseerd. Zeer robuust, duurzaam en onderhoudsarm.
  •     SON naafdynamo met extra brede body voor een sterker wiel.
  •     Schwalbe Almotion allroad banden, 28 inch, 55mm breed.
  •     Stress Reducer: de stuuruitslag wordt door een nok begrensd, waardoor de schakelkabels en remleidingen niet meer beschadigen bij een val.
  •     Handgespaakte 28" wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen. Extra breed uitgevoerd voor een stabiel rijgedrag in combinatie met de 55mm banden.
  •     Tubus bagagedrager. Oerdegelijk en sterk.

De zitpositie is naar je eigen wensen aan te passen van ontspannen naar sportief, maar altijd comfortabel.  De rijeigenschappen zijn uitstekend. Lekker stabiel rechtdoor en toch goed wendbaar.

De Idworx oPinion wordt gefabriceerd in twee uitvoeringen: de "Travel Spec" en de"Urban Spec".
De Travel Spec is qua uitrusting gelijk aan de All Rohler, waarvan hij is afgeleid. De Travel is vooral comfortabel in te stellen voor lange ritten, de Urban staat sportiever afgesteld.

  •     Idworx’ eigen extra dikke remschijven, 203 mm voor en achter.
  •     Hope Tech Evo V2 remklauwen en -grepen.
  •     55 millimeter dikke Schwalbe Almotion banden.
  •     Tubus Duo lowriders.
  •     Verstevigingsbracket (brace) aan de Tubus achterdrager voor meer stabiliteit.

De Urban spec is een minder heavy-duty  versie voor touring en woon-werk verkeer.

  •     Shimano XT remschijven, 180 mm voor en achter.
  •     Shimano XT remklauwen en -grepen.
  •     50 millimeter dikke Schwalbe Almotion banden.
  •     Geen lowriders (wel een optie)

    Standaard Tubus achterdrager zonder brace.
 

De oPinion heeft een aluminium frame waarbij de Pinion versnellingsbak gelijk opvalt op de plaats waar normaal de trapas zit. In deze versnellingsbak zitten 18 versnelling die je met een draaishifter op het stuur bedient. Het mooie van het Pinion systeem is dat het gewicht van de versnellingen centraal en laag gepositioneerd is wat goed is voor de rijeigenschappen. De oPinion was in 2014 idworx eerste trekkingfiets met de Pinion versnellingsbak en is gebaseerd op de All Rohler. In plaats van een Rohloff-naaf heeft de oPinion een Pinion P1.18 versnellingsbak met 18 versnellingen in de trapas, een onderhoudsarme versnellingsbak met kleine schakelstappen en een groot bereik.

De Pinion lijkt sterk op de versnellingsbak van een auto. Twee assen met daarop een serie tandwielen in verschillende groottes. Door verschillende tandwielen met elkaar te combineren ontstaan er 18 overbrengingen.

De Pinion zit ingebouwd in het aangepaste All Rohler frame, daarom is er geen excentrische trapas mogelijk. Om de ketting of de riem toch te kunnen spannen heeft Idworx verstelbare achterpadden gemaakt die tevens voorkomen dat het achterwiel scheef gemonteerd wordt. De achtervork is iets wijder gemaakt om de padden meer bewegingsruimte te geven wanneer je ze losdraait. Deze padden zitten met de steekas aan het achterwiel vast (dus alleen steekas losmaken om het achterwiel eruit te halen) en je stelt het geheel met één inbusbout aan de rechter kant losser of strakker. De linker pad en de schijfrem beweegt met het wiel mee en hoeft dus niet apart afgesteld te worden.

De versnellingsbak schakelt soepel als je schakelt zonder kracht op de pedalen te zetten. Maar het is even wennen aan de vrijloop. Dit betekent dat als je weer begint met trappen na rust de bak een fractie tijd nodig heeft om aan te grijpen. Bij de nieuwste Pinions is dit probleem grotendeels opgelost.

De Hope schijfremmen op de Idworx oPinion Travel zijn speciaal voor Idworx gemaakt en extra groot (203 mm) en extra dik (3,2 mm!) uitgevoerd. Ze zorgen voor een veilig remgedrag in de snelste en langste afdalingen met volle bepakking, dus geschikt voor een vakantiefiets.

Meer mooi idworx details:

Het geheel van dynamo, voor- en achterlicht bestaat uit een idworx kabelboom. Als je het voorwiel eruit wilt halen hoef je geen draadjes los te maken, het is een stekkerloze verbinding. De Edelux II koplamp geeft erg veel licht en is er dus niet alleen om gezien te worden, ook het achterlicht is van ver zichtbaar.

Handgespaakte 28" wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen. Extra breed uitgevoerd voor een stabiel rijgedrag in combinatie met de 55mm brede banden. Comfortabel op asfalt maar vooral op slechte weg. De brede spatborden met goede bevestiging maken het geheel af.

De idworx Stress Reducer: de stuuruitslag wordt door een nok begrensd, waardoor de schakelkabels, remleidingen en bovenbuis niet kapot gaan bij een val.

De voordrager van  Tubus is goed voor 15 kilo bagage en de achterdragers mag 40 kg aan bagage dragen. Prima voor een vakantiefiets!

Verstevigingsbracket (brace) aan de Tubus achterdrager die de achterdrager extra stijf maakt en meer stabiliteit moet geven.

Optioneel zijn de Beltdrive, de uiterste lichte, sterke èn brede idworx DaRim LaW carbon velgen, Flex-Bars en een USB-aansluiting.

Specificaties en geometrie oPinion Lady travel spec generatie 2.2 2018

Model oP travel
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, verstelbaar, zelfrichtend, 10 mm steekas, 135 mm inbouwbreedte
Montage rem  Disc, IS2000
Montage trapas (Pinion)
Montage zijstandaard Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat Lady: S(48) M(52), L(56)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 15 mm steekas, 110 mm inbouwbreedte, geschikt voor stekkerloze naafdynamo 
Montage rem  Disc, IS2000
Vorkbuis tapered 1/1/8" - 1 1/2", geanodiseerd
Balhoofdstel Cane Creek, ZS44/EC44/40
Specials extreem stijf, verbeterde lamphouderbevestiging, dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Pinion 1.18 trapas
Versnellingen/ versnellingssprong 18/11,5%
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 39tanden/idworx Long Life 35 tanden
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Pinion 175
Trapas (Pinion)
Remmen Remsysteem Hope Tech Evo V2
Remschijven idworx Disc 203/3 mm
Wielen Voornaaf idworx SON naafdynamo, Disc, 110 mm inbouwbreedte, 15 mm steekas, stekkerloze uitvoering
Achternaaf DT Swiss 240S singlespeednaaf, 10 mm steekas
Velgen 28" DaRim Disc II, 32 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 25 mm
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 55/622, TLE (Tubeless Easy) *
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Dirt Dox 640mm / 31,8 mm/9°
Stuurpen Dirt Dox 100mm/7°
Zadelpen Dirt Dox 27,2/350 mm
Zadel idworx trekking
Handvatten Ergon GP3 met mini bar ends*
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo/Tubus Duo
Abus Amparo frameslot *
Spatborden idworx SKS CAB 65
Specials idworx kabelboom
The Brace bagagedragerversteviging
Opties USB-aansluiting USB-aansluiting
Riemaandrijving CDX Beltdrive (42/39)125T
carbonvelgen idworx DaRim LaW carbonvelg 29", binnenbreedte 32 mm, incl. tubeless kit *
Kettingbeschermer DaCover, ook bij riem.
Kleuren Standaard glanzend zwart
Tweede kleur wit
Speciale kleur mean green, oranje
Gewicht 17,3 kg
Tubeless kit: tubeless ventiel, tubeless melk, SAHMURAI S.W.O.R.D. tubeless reparatie kit   * Bij optie idworx DaRim LaW carbonvelgen: 50 mm banden, ESI grips, geen frameslot

frame­maat (A) balhoofdbuis (B) balhoofdhoek (C) vorksprong (D) BB-drop (E) liggende achtervork (F) effectieve bovenbuis (G) zitbuishoek (H) Stack Reach
oP S (48) 134 70,5 45 80 463 589 74 606 415
oP M (52) 144 70,5 45 80 463 600 73,5 615 417
oP L (56) 164 70,5 45 80 463 604 73 634 410

De nieuwe oPinion trekkingfiets heeft een door Gerrit Gaastra ontwikkelde band:

Marathon Almotion – Schwalbe’s snelste trekkingband

Op pad testte 6 fietsen met een Pinion versnellingsbak. De Idworx oPinion komt als winnaar uit de test.

Hier het Op Pad filmpje van een eerdere test:

Idworx oPinion Lady travel spec heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Laatst bekeken items