Gastenboek
Het inzicht
Wat, waar en hoe fiets ik en/of ga ik fietsen? In een bijna Socratische gespreksvoering helpt Hetty mij het inzicht in mijn fietsbehoeften. Ik; vroeger had ik een SC02… Hetty; Je bent niet de jongste meer… Hetty reflecteert op mijn behoefte en adviseert rechtdoorzee op de keuze mogelijkheden. In dit grondige proces wordt een eerste advies gegeven onder het voorbehoud dat er een bikefit moet worden uitgevoerd. Op de pasfiets waarbij Lauran mij met precisie instelt, volgt het definitieve advies. Met betrekking tot de definitieve fietsafstelling geeft Lauran aan dat dit in twee fase zal plaatsvinden, zijnde bij het ophalen van mijn fiets, als twee maanden daarna bij een fietscontrole waarbij de puntjes op de “i” zullen worden gezet. Het is mij allemaal helder geworden en mijn onzekerheid over wat het juiste voor mij is, zekergesteld. In alle rust in een mooi landelijk gelegen winkel annex werkplaats was voor mij even uit de hectiek en mogelijke distracties ontsnappen en houdt Hetty me op koers. Ik kan het besluit nemen tot aanschaf en er is geen ambivalentie meer. De offerte wordt netjes door Hetty opgesteld onder het voorbehoud vanuit Hetty dat ik er eerst een nachtje over ga slapen voordat de fiets definitief zal worden besteld. Na een nachtje dromen… De fiets wordt besteld en staat spik en span binnen de gestelde levertijd voor me klaar. Bij het afhalen van de fiets word ik enthousiast ontvangen. Met trots en passie stelt Lauran mijn 2.9 gedetailleerd op me af. De informatie van de bikefit wordt gecontroleerd. Na de eerste proefrit vinden diverse micro afstellingen plaats waarop na de tweede proefrit we de puntjes op de `i’ zetten. Hierna start mijn eerste avontuur op mijn 2.9 van 50 km naar mijn huis en “rolt” alles boven verwachting.
Geen vuiltje aan de lucht
In de periode voor de eerste fiets controle fiets ik door weer en wind een slordige 1250 km zonder een vuiltje aan de lucht voor mijn 2.9 dan want maart roert zijn staart.
Fietscontrole
Aldaar is April en op afspraak is de fietscontrole. Ik word wederom enthousiast ontvangen en we gaan gelijk aan de slag en word ik meegenomen in alle details van de controle. Ik krijg een les zelfredzaamheid. Volgens Lauran “the way to go”. Toch heel bijzonder dat hij zijn kennis deelt en ik daarbij gepassioneerd uitlegt krijg hoe je onafhankelijk moet zijn als “travelmaster”. Maar daarin tegen logisch als je het vanuit de visie van Bikefeeling mag ervaren. Ik word daarnaast nogmaals afgesteld op basis van mijn feedback over mijn rij-ervaring en hiermee zijn de puntjes op de “I” gezet. Ride like the wind, ik ben te fiets gekomen en enthousiast start ik mijn terugreis als bike traveler. Gelijk “even” een extra blokje om, 110 km later kom ik “verzopen” thuis want, april doet wat die wil, echter blijft de 2.9 heel.
Bikefever
Wat me opvalt is door de aanschaf van een fiets die custom op mijn behoefte vanuit de Bikefeeling visie is samengesteld, mijn rijplezier is verdubbeld. Ik draai mij enkels er niet meer voor om, om 100 km te fietsen want ik zit als gegoten op mijn 2.9. De metaforisch “rechtdoor zee” komt ook voort uit mijn behoefte aan een comfortabel, stabiele fiets die op koers blijft in alle omstandigheden. Hierbij kan ik stellen dat Hetty en Lauran de bikefeeling hebben geleverd.
Wanneer ik tijdens de aankoop van de fiets aangaf dat ik dit graag wilde leren. Reageerde Lauran gelijk enthousiast en zei dat hij extra tijd zou inruimen tijdens de volgende afspraak bij de uitleg van de fiets. De belofte werd nagekomen. Die middag was zeer leerzaam voor mij. Lauran, nogmaals bedankt!
3x waren we op bezoek : bestellen, afhalen en gratis eerste onderhoudsbeurt.
Telkens werden we vriendelijk verwelkomd door henzelf maar ook door de 2 vrolijke honden en telkenmale werd ons onmiddellijk koffie aangeboden.
Lauran luisterde aandachtig naar onze noden en wensen en zo wisten we al tamelijk vlug welke fietsen voor ons geschikt waren, waarna enkele proefritten in de buurt volgden.
Gisteren werden de laatste puntjes op de i gezet tijdens de eerste onderhoudsbeurt en kregen we uitgebreid uitleg over hoe we onze fietsen het best kunnen onderhouden, wielen uithalen en weer insteken enz. Daarna keek Lauran streng toe tijdens de test (of we aandachtig geluisterd hadden en het ons zelf ook allemaal lukte). Het was een zeer leerrijke namiddag!
Kort samengevat: Wil je met kennis van zaken en zonder druk en haast een zeer goede fiets aangemeten krijgen, dan weet je nu waar je moet zijn. Succes !!
Ik werd hartelijk ontvangen door Hetty en Lauran.
Met hun deskundig advies en aandacht, ze nemen er ruim de tijd voor, is de fiets geheel naar mijn wensen aangepast en zorgvuldig afgesteld.
Elke keer dat ik op de fiets stap is het genieten, ik ben er zo blij mee.
En Hetty en Lauran ben ik zeer dankbaar voor hun bijdrage aan dit genot.
De Koga was een goede fiets en was ik zeer tevreden mee, zeker ook op fietsvakanties. Maar als je eenmaal kennis heb gemaakt met een Santos dan wil je toch niks anders mee. Ontzettend goede wegligging en met volledige bepakking ligt de Santos als een tank op de weg, zeker in afdalingen merk je het verschil. Ik gebruik mijn fiets dagelijks voor werk, maar ook voor de grote boodschappen en dan hangt er best een behoorlijk gewicht aan de fiets, maar deze geeft geen krimp. En ook heb ik inmiddels een paar fietsvakanties achter de rug
Inmiddels ben ik verschillende keren bij Bikefeeling geweest en ik moet zeggen je wordt daar echt behandeld als een klant, nee eigenlijk meer als een goede kennis. Zowel Hetty voor de verkoop en de afsprakenplanning als Lauran die de afstelling en het onderhoud voor zijn rekening ontvangen je altijd hartelijk en met altijd een bakkie koffie er bij. Het mooie is dat je gewoon aanwezig kunt zijn bij het onderhoud en dat Lauran uitleg geeft over wat hij aan het doen is. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik inmiddels zelf wat onderhoud doe aan mijn andere fietsen.
Laatst had ik een licht tikkie (ergens), was niet echt thuis te brengen waar dat geluidje vandaan kwam. Lauran heeft niet gerust voordat hij dat 'tikkie' had gevonden. Alle mogelijkheden werden systematisch nagelopen en na iedere mogelijkheid moest telkens een stukje worden gefietst of het weg was en weg bleef. Lauran heeft dit met grote gedrevenheid opgelost. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en ik heb de afgelopen 50 jaar er toch wel enkele gehad. Bij Bikefeeling voel je je thuis, je bent geen nummer.
In alles ben ik opnieuw bevestigd in de kwaliteit en meerwaarde van een Idworx. Een geweldige fiets waar ook zonder ondersteuning prima mee te rijden is. Tot nu toe heb ik zeker driekwart van de bijna 2300 km op eigen kracht afgelegd.
De mate van ondersteuning is via een app (vooralsnog alleen via Android) helemaal naar wens af te stellen.
Als ik het al gebruik is dat eigenlijk alleen in de laagste stand. Die staat nu afgesteld op 5% ondersteuning. En met zelf goed meetrappen, is je actieradius op een volle batterij meer dan 240 km!
De informatie, het verkooptraject en niet in het minst de after sales met technische uitleg en onderhoudsadvies is heel bijzonder. Wat een persoonlijke aandacht en wat een geduld. Alle lof daarvoor!
Hetty en Lauran zijn niet voor niets Masterdealer van Idworx en dat verdienen ze oprecht.
Groet, Carel Magermans
Met plezier een proefrit gemaakt en fijne fiets gekocht. Goede fijne sfeer en zeer klantvriendelijk bereid mee te denken, goede service!
Toen ik besloten had een Santos fiets te kopen, ontdekte ik dat er dealer was in Oudenbosch.
Enigszins verrast was ik toen ik voor jullie woonhuis stond , geen echte fietswinkel.
De gastvrijheid en de deskundigheid gaven meteen veel vertrouwen.
Na een afspraak namen jullie al de tijd voor mij.
Geen echte fietsverkopers maar mensen met een passie die van een hobby hun werk hebben gemaakt.
Uiteindelijk gekozen voor de Santos Travel Lite.
Na 6 weken fiets ophalen , helaas was de kleur niet geheel in overeenstemming met de kleurenstaal.
Uiteindelijk besloten toch voor een andere kleur te gaan, wat zonder probleem werd opgelost zonder extra kosten.
Daarna nog een technische uitleg van Lauran over de fiets.
Al met al tevreden over Bikefeeling en ik kan iedereen dit bedrijf aanraden voor de koop van een Santos fiets.
De fiets rijdt overigens heerlijk !
Tom Enneking
Op 12 januari 2021 de éérste instructiebeurt van deze fiets ontvangen. Bij aankomst in Oudenbosch op goedhartige wijze door Hetty en Lauran (en…niet te vergeten : haar leuke honden) ontvangen met vers gezette, warme koffie en heerlijke chocolade koek.
Tijdens het technisch onderhoud heeft Lauran -zéér geduldig en gezegend met eerlijke deskundigheid, zo ook de ruime, rijke technische ervaring, tekst en uitleg gegeven bij ieder onderdeel van deze solide Idworx All Rohler. Er is liefde voor de fiets, technische bespreking, ruimte voor alle details in kwestie. Kortom, zeer aangenaam, voor alles wat met hersens, geest en geluk te maken heeft.
Geen hypernerveus metabolisme in de werkplaats van BikeFeeling. Oprecht ontvang je (maatwerk, vakkennis, en uiteindelijk een fiets je met goed gevoel kris kras over de wereld). De uiteindelijke aandacht die je nodig hebt bij de keuze, aankoop van een solide trekkingfiets. Ieder onderdeel van de fiets kun je grondig bestuderen en op je gemak uitvoerig bekijken. In je handen het onderdeel voelen; De Rohloff Speedhub 500/14 versnellingsbak (een opengewerkt demonstratiemodel). Of de oPnion versnellingsbak uitvoerig bekijken, géén probleem! Mijn favoriet onderdeel van deze fiets is : de concentrische bottom bracket, Idworx EBB Long Life (trapas). Dan voel je de stem der ervaringen… De solide puurheid van dit onverslijtbaar onderdeel… Ik heb nu eenmaal een zwakte voor onverslijtbare fiets onderdelen. In de praktijk heb ik ontelbaar veel gesneuvelde, (goedkope en alle bijna alle verkrijgbare hoogwaardige) onderdelen, trapassen gezien in mijn leven. In mijn handen gehouden, nieuwe uiteindelijk gemonteerd, maar deze uitvoering -EBB Long Life trapas die de Idworx rijk is…mag men eenvoudig subliem noemen. Een belangrijk ijkpunt in de historie van de fietsgeschiedenis!
Enfin, genoeg eerbetoon voor Idworx en BikeFeeling ?
Na de eerste instructiebeurt was het tik-tak-tik euvel binnen 3 minuten verholpen door Lauran. Eenvoudig verhaal, voorwiel eruit, de remblokjes eruit en schoongemaakt. De binnenkant van de -remblok Hope V2 Caliper- schoongemaakt met siliconenspray, de speling verholpen en alles keurig afgesteld.
Oké, en nu…het liefste wat ik graag doe…is…rijden, rijden, rijden…Kortom, Ride it all, all the time…
Hetty & Lauran, (en natuurlijk de ziel achter Idworx, Gerrit Gaastra), veel dank voor deze mooie ontmoeting!
Lodewijk Waulthers
Bikefeeling maakt echt het verschil. Ondanks dat het toch zeker geen goedkope fiets is vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding meer dan uitstekend.
Hetty en Lauran chapeau!
Ondanks allerlei mankementen aan mijn fiets, gaat Lauran steeds weer met hart en ziel aan de slag om het in orde te krijgen.
Lukt dit niet naar wens, zoals met mijn accu, dan wordt er door Hetty en Lauran naar een andere oplossing gezocht.
Fijn om te merken hoe bevlogen Hetty en Lauran bezig zijn met hun werk
kwam ik op het idee de bagagedragers van mijn nieuwe Idworx te voorzien van gerecupereerde beschermingsdarm (slang). Zo kwam ik gisteren aan in de
Geysestraat voor een eerste nazicht met gratis instructiemoment. Lauran had het direct gezien (meteen in de smiezen). Het moet zijn gevoel voor fietsestethica
geweldig (enorm) hebben gestoord, want hij toverde stante pede een 20 meterrol gloednieuwe glanzendzwarte darm (slang dus) tevoorschijn om het resultaat
van mijn bezuinigingsreflex te lijf te gaan. Pas dan volgden nazicht en instructie. Boeiend en leerrijk , dat zeker. Stoeffer vond het ook trouwens en moedigde
me bij de praktijksessie met enthousiast neusgeduw aan. Van voor naar achter en van boven naar onder werden de belangrijkste fietsonderdelen bekeken, uitgelegd en bijgesteld indien nodig, iets wat bijvoorbeeld met de schijfrem vooraan wel nodig bleek.
Wie elders ooit een dergelijke ontvangst, uitleg (toelichting) en expertise heeft gehad bij aankoop van een fiets, mag mij dat altijd meedelen. Of ik het zal
geloven, weet ik nog zo niet.
Begin deze zomer een trekkingfiets gekocht bij Bike feeling. Was verrast over de manier ze nieuwe klanten begeleiden, zonder opdringen wat je soms meemaakt. Zeer goede uitleg en vakkennis. 2 vakanties reeds gehad met de nieuwe Idworx fiets en in de wolken. Nooit zo n stabiele fiets bestuurd. Baanvast en oer dergelijk, Tijd om een eerste onderhoudsbeurt. Bij een lekkere koffie een gedreven uitleg hoe ik zelf enkele onderdelen moet onderhouden. Voel me er welkom en niets is te veel gevraagd. Heb voor ik deze fiets kocht, enkele andere fietswinkels bezocht. Kan je verzekeren dat Bike feeling me het degelijkst over kwam. Ben blij deze shop gekozen te hebben.
Dikke proficiat.
Groetjes Ferdi
We werden ontvangen met een kopje koffie door Lauran en de twee honden.
Al snel begon Lauran aan onze fietsen, met het uitgangspunt: “dames eerst” werd de fiets van Ellie als eerste naar de werkplaats gebracht. Ik ben er zelf bij aanwezig geweest, met met mijn nieuwsgierige blikken en vragen.
Ellie was intussen de tuin (en die van de buren) gaan bewonderen. Ze zou niet over de sloot gaan, maar deed het dus toch en werd daar door de buurman, overigens in alle harmonie, voor aangesproken.
Ik heb intussen de werkzaamheden van Lauran zitten bewonderen en heb hem bestookt met al mijn nieuwsgierige vragen.
Toch wel bijzonder dat je er van A tot Z bij aanwezig mag zijn, dat schept vertrouwen.
Zijn deskundigheid, gedegenheid en bevlogenheid vallen op en de ideeën, die hij aandraagt, slaan bij ons bijzonder aan.
Bikefeeling heeft alle onderdelen, die voor onze fietsen nodig waren, of die wij wilden aanvullen, op voorraad, dus alles kon direct aangepakt worden.
Alle onderdelen werden aan een zorgvuldige inspectie onderworpen en daar waar nodig werden ze vervangen en/of voorzien van nieuwe olie.
Onze fietsen werden in onze ogen ook nog verbeterd, bijvoorbeeld omdat ze konden worden voorzien van ringsloten. Toch wel handig als je ze even wilt parkeren bij een winkel of een terrasje.
Na een ochtend hard werken, waren de fietsen klaar en konden we door het Brabantse land weer terugfietsen naar huis in Breda.
We zijn zeer tevreden over de aanpak en benadering van Bikefeeling en dat geeft nu nog meer vertrouwen in onze Santos fietsen.
Overigens ook een compliment voor Santos om te kunnen beschikken over een dergelijke dealer.
Heel veel fietskilometers staan ons nu weer te wachten. We verheugen ons er al over.
Walter Bakx en Ellie Spelmink
Vanaf 21 juni de fietsen achterop de auto en Duitsland in, langs de Rijn, proberen dan naar Frankrijk te komen in de buurt van Epinal naar een vriendin; dan weer verder naar Embrum, waar Cila een stel vrienden heeft met een camping; daarna nog planen om door te gaan Italië: zin in.
Wat een prima fietsenechtpaar is dat toch ! Lauran en Hetty: thanks.
Je kunt tegenwoordig al een fiets kopen bij de lokale bouwmarkt. Het aanschaffen van een top-merk-fiets, dat is iets heel anders.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen, schaf een dergelijke fiets aan bij een premium dealer. Je moet niet bij een "autoverkoper" zijn maar bij mensen die echt weten waar ze over praten. De juiste keuze van een fiets voor het juiste doel. Net zo belangrijk is uitleg, oplevering, onderhoud en service. Dan ben je bij Hetty en Lauran aan het juiste adres. Ik zou niet weten waar je beter terecht kan. Te laat kwamen wij hier achter. Onze fietsen zijn gekocht bij de lokale handelaar en dat heeft ons veel reisplezier en kopzorgen gekost op een maandenlange fietsreis in het buitenland. Bikefeeling heeft onze problemen opgelost en het onderhoud uitgevoerd waardoor de fietsen nu pas voor de eerste keer in topconditie zijn. Klaar voor onze volgende reis.
Om toch even terug te komen op de term "autoverkoper... een Idworx moet toch echt rijklaar gemaakt worden. Hij komt echt niet altijd in perfecte toestand van de fabriek. Je hebt dan een vakman (Lauran) nodig die de fiets controleert en afstelt.
Ga op zeker en bezoek Bikefeeling in Oudenbosch !
Ik was op zoek naar een Santos en zocht een gelegenheid om meerdere Santos fietsen uit te proberen en toen kwam ik bij Bikefeeling uit.
Dat is een heel goed adres, ik benenorm goed geholpen.
Fijn dat Hetty de tijd neemt om naar je te luisteren en de juiste vragen te stellen. En daar open en eerlijk op te reageren, zonder ook maar een mening op te willen dringen.
Na de proefritten wist ik welke fiets ik wilde hebben. Deze hebben we in alle rust samengesteld, echt maatwerk.
Ik kon mijn oude Santos inruilen, óók fijn
Nog steeds heel blij met de gemaakte keuze en ik hoop nog veel kilometers op mijn mooie Santos Travelmaster 3+ te mogen maken â˺
Á
Maar ook over Bikefeeling van Hetty en Lauran niets dan lof! Na gekozen te hebben voor Idworx wilde ik graag ook de beste dealer. Zowel bij Bike4travel in R'dam, alsook bij Jeremiasse in Goes (ook goede ervaringen!), geweest. En tenslotte obv reviews naar Oudenbosch getogen.
Hetty en Lauran geven je direct het vertrouwen dat je fiets bij hun in beste handen is! Niet alleen vanwege hun kennis en kunde, maar ook vanwege hun service en klantgerichtheid. Zo wilde ik graag een zwaarder verzet: volgens Gerrit Gaastra zelf was dit niet mogelijk. Lauran, vroeger ook fietsenbouwer, dacht mee en zorgde voor een oplossing! Ik raad iedereen die overweegt een Idworx of Santos aan te schaffen aan zeker ook bij Bikefeeling langs te gaan!
van Hetty en Lauran.Dit is echt een Topzaak! Het is inmiddels de derde fiets die ik daar gekocht heb.Alles naar volle tevredenheid.Ik kan Ik kan ze alleen maar van harte aan bevelen!
Jan Goudswaard ,Rotterdam
23-09-2019, Rennie ten Dam, Heiloo
Na 2 jaar twijfelen & sparen en een aantal Santos dealers te hebben bezocht bij Bikefeeling terecht gekomen.Á Een winkel waar ze de tijd voor je nemen. Dat kan omdat je een afspraak moet maken.
Hetty begint et een bakje verse koffie, een lekke koek en een gezellig praatje.
Hetty fietst zelf ook veel en heeft al heel veel fietsreizzen over heel de wereld gemaakt.
Geen platte verkoop maar een degelijk advies, van een fiets fanaat. Alle opties, mogelijkheden en wensen worden besproken.
Na het samenstellen van de fiets kreeg ik het advies om er nog even nachtje over te slapen voordat ik definitief de fiets zou bestellen.
Gisteren heb ik mijn droomfiets opgehaald. Lauran nam alle tijd omÁ mijn Santos Travel-Lite exact goed af te stellen. Als ik over een tijdje toch niet lekker zit mag ik terugkomen. Een fijn idee!
Jullie zijn mooie mensen en gaven met het vertrouwen om bij jullie een fiets te kopen. Á
Ga zo door, Han uit Berlicum.
Mijn idworx Easy Rohler is inmiddels 8 jaar oud met ruim 30.000 km op de teller. Met het juiste onderhoud zijn ze onverslijtbaar. Ben er nog steeds erg happy mee.Á
Misschien in de toekomst nog eens een keer een Santos. Niet omdat het moet, maar omdat het kan ðŸËŠ
Met vriendelijke groet, Ad Dieben
Nadat ik veel op internet aan het speuren ben geweest had ik mijn keuze voor de nieuwe fiets op het merk Idworx laten vallen.
Via dat speurwerk komen er ook diverse fiets verkopers/leveranciers in beeld.
De manier van presenteren maar ook de ervaring die je dan leest van de mensen van het bedrijf geven een gevoel. En zo ben ik bij Bikefeeling terecht gekomen. Zowel Hetty als Lauran zijn beide enthousiaste fietsers en dat merk je duidelijk aan de uitleg en materiaal kennis.
Nadat Lauran m'n oude fiets had ingemeten heeft hij de door mij gewenste Off Rohler Ti zo veel mogelijk in de zelfde maatvoering gezet en ben ik een stukje gaan proeffietsen. Gewoon een paar kilometer en dat gaf gelijk al een goed gevoel.
Na mijn specifieke wensen kenbaar te hebben gemaakt heb ik de oude fiets achter gelaten en is Lauran het zadel en stuur maten gaan kopiëren naar de Idworx en heeft de fiets verder naar mijn wens gemaakt.
Nadat ik afgelopen vrijdag bij Á±0° en in een sneeuwomgeving de fiets op heb gehaald ben ik de Á±65 km naar huis gaan fietsen. Ondanks de kou en de matige omstandigheden heerlijk gefietst.
De kennis en klantvriendelijkheid van Hetty en Lauran heb ik als bijzonder prettig ervaren. Bikefeeling is wat mij betreft zeker een aanrader
We konden deze prachtige fietsen, 2 Idworx Easy Rohlers, ook aankopen bij een officiële dealer in Antwerpen. Dit had makkelijk geweest voor latere service.
We hebben echter bewust voor Bikefeeling gekozen omdat we geen nummer willen zijn. We willen niet binnen 2 jaar voor een eventueel probleem (al denk ik niet dat er aan deze bikes problemen komen) terugkomen bij een grote handelaar waar niemand van het personeel nog weet wie we zijn en dat we de fietsen daar hebben gekocht.
Bikefeeling is geen winkel maar is een specialist die vanuit een fietspassie in een mooi atelier alleen de beste reisfietsen verkoopt. Lauran en Hetty weten binnen 5 jaar volgens mij gewoon nog altijd wie we zijn en daarbij hoort een persoonlijke behandeling.
Het bezichtigen, proefrit, afhalen en eerste onderhoud gebeurden op afspraak en op zaterdag/zondag. Dat is al heel makkelijk. Er hoorde telkens, hoe dat in Nederland hoort, een bakje koffie en een praatje bij. Ik kreeg de volledige uitleg bij het eerste nazicht over specifieke onderdelen zoals de Rohlof, de firmtech remmen, balhoofd,â⬦ Het monteren van een andere zadelpen bij het eerste nazicht was ook al helemaal geen probleem.
Zo zijn Lauran en Hetty twee tevreden klanten rijker. Ondertussen zijn we Sri Lanka door gereden met de twee Easy Rohlers!
Wij kunnen iedereen Hetty en Lauran warm aanbevelen, evenals ID-Worx!
Na 3 maanden weer een afspraak gemaakt met Hetty en Lauran om de laatste punten op de i te zetten. Alles naar volle tevredenheid geregeld. Door Lauran werd ik nog verder ingewijd in de fijne kneepjes van het onderhoud van mijn fiets. Geweldige service! Bikefeeling, kleine zaak van wereldklasse. Hetty en Lauran: ga zo door!
Hij reed, ondanks bepakking, erg licht. Mijn man had op de vlakkere en langere wegen moeite om mij bij te houden!
Geen last van zadelpijn of tintelende polsen gehad, dus ook de afstelling is prima. Heel erg bedankt voor alle aandacht die jullie hieraan gegeven hebben.
Ik ga de komende jaren nog heel veel plezier hebben van deze geweldige fiets!
Na grondig in detail door Lauran stuk voor stuk alle mogelijkheden nagelopen om daarna weer steeds een testrit te maken om te kijken of de bijgeluiden verdwenen waren.
De Pinion zelfs gedemonteerd en opgestuurd naar de fabriek in Duitsland, maar daar was niets aan en na deze gemonteerd te hebben om daarna weer verder te zoeken.
Dit nog diverse keren herhaald en veel overleg door Lauran met Santos is mijn fiets weer helemaal als nieuw en zonder verdere bijgeluiden is het nu weer heerlijk fietsen met mijn Santos!
Bedankt Hetty en Lauran voor jullie geweldige service!
Voor mij de ideale fiets voor woon-werkverkeer; regen, sneeuw en modder spelen geen rol voor deze fiets!
Onlangs mijn riem en riemschijven vervangen door Lauran, rijdt weer als een trein.
Prettig om steeds weer gastvrij door Hetty en Lauran ontvangen te worden, nemen de tijd voor de evt. reparaties en met al hun vakkundigheid ga je met een goed gevoel weer naar huis.
Ga zo door!!
In januari 2017 heb ik na lang nadenken een Idworx ER bij Bikefeeling aangekocht. Inmiddels zijn we 10.000 km verder en heb ik de premium kwaliteiten van de fiets kunnen ervaren. Het blijft elke dag opnieuw een unieke ervaring om op deze fiets te kunnen rijden.Dit goed gevoel blijft je dag na dag bekruipen. Ook de wetenschap dat je steeds bij Hetty en Lauren terecht kan als er toch wat scheelt geeft me een ontzettend goed gevoel.Beide, gepassioneerde fietsers, die zo'n een kennis, ervaring en toewijding hebben, maken dat je bij niemand beter terecht kan dan bij Bikefeeling! Wat jammer dat het zo lang heeft geduurd voor ik met hen in contact ben gekomen. Uniek is ook dat Lauren je de techniek van de fiets leert kennen, je laat zien hoe je er mee om moet gaan en je kleine reparaties zelf leert uitvoeren.Dit is iets wat je zelden tegenkomt.De meeste handelaars schermen deze kennis angstvallig af en wimpelen af dat alles aan deze fiets specialistenwerk is.... Zij die overwegen om een kwaliteitsfiets aan te kopen, kan ik enkel adviseren dit bij Bikefeeling te doen, hier zul je nooit spijt van krijgen! Naast de professionele raad die je krijgt voor je aankoop,ben je daarna ook steeds welkom voor onderhoudsbeurten of voor herstellingen.Je mag alles zelf mee uitvoeren zodat je je fiets nog beter leert kennen. Zelfs als je niet meteen kan langsgaan krijg je technisch advies wat je kan doen om een probleepmje op te losssen of te verhelpen. We zijn nu bijna 2 jaar verder, en uit ervaring gedurende deze periode kan ik alleen maar iedereen die van kwaliteit en service houdt,doorverwijzen naar Bikefeeling!
Na 3 jaar zelf onderhoud te hebben gedaan aan mijn Santos Travel Lite ben ik voor de verandering even langsgegaan bij Bikefeeling voor een onderhoudsbeurt. Ontzettend leuk om eens onderhoud te doen met expertise erbij. De fiets werd uiteraard vakkundig onder handen genomen door monteur in opleiding Gijs en, en passant, nog even met een kritische blik bekeken door Lauran. Naast het nodige onderhoud werden er ook nog wat details verbeterd zoals de afwerking van de kilometertellerkabel en bagagedrager bescherming. Al met al een gezellige avond waarop ik veel heb geleerd en de fiets weer een stukje beter geworden is.
Bikefeeling is een zeer kleinschalige onderneming met het hart op de juiste plaats; hier staan de liefde voor de fiets en het vakantiefietsen centraal. Je komt hier omdat je deskundig en gepassioneerd geholpen wil worden bij de aankoop, aankleding en het onderhoud van een non-plus-ultra vakantiefiets. De warme hartelijke ontvangst maakt elk bezoek helemaal af. Elke klant en elke fiets zijn hier uniek. Je begrijpt het al: dit is geen normale winkel, de persoonlijke relatie met Hetty en Lauran krijg je gratis met je fiets meegeleverd!
Zeer aanbevolen (en dat zeg ook tegen iedereen van wie ik complimenten over mijn -prachtige Idworx- fiets krijg)!
groeten, Coen
Jan Bakker.
Ina en Ton
Dat dit een geweldige fiets is, staat buiten kijf. Maar zeker zo belangrijk is natuurlijk dat de fiets goed wordt afgesteld op jouw maten en eigenaardigheden!
En daarvoor moet je echt bij Hetty en Lauran zijn!! Een verkeerd - te breed zadel - gekozen, "dan zoeken we net zolang tot je de goede hebt", aldus Lauran.
"Is jouw zithouding nou goed?" Ik denk het wel, hoewel ik wel last heb van tintelingen in mijn rechter hand. Óók dan gaat Lauran zoeken naar alle mogelijkheden om de houding beter te krijgen. Het maakt niet uit of ik één, twee of drie keer terug kom.....de houding moet goed zijn! Een ander stuur proberen, waardoor hij toch behoorlijk wat tijd bezig is met het overzetten en weer opnieuw afstellen van de goed hoogte e.d.......het maakt allemaal niet uit. Lauran doet het gewoon als het nodig is. Bij de onderhoudsbeurt kan je er bijblijven en vertelt Lauran hoe je zelf het een en ander kunt oplossen als je onderweg bent.
Kortom, er is geen beter adres waar je een (wereld)fiets kunt kopen! Lekkere bak koffie van Hetty erbij en tijd en aandacht van Lauran totdat de problemen écht zijn opgelost.
Groetjes Marjan
Via een mooie aanbieding kwam ik terecht bij bikefeeling waar ik een geweldige Idworx heb gekocht. Ik had niet beter terecht kunnen komen. Hetty en Lauran zijn niet alleen zeer hartelijke mensen, maar hebben ook echt verstand van fietsen. Heel erg leuk dat Lauran bij de eerste service allerlei weetjes over de fiets deelt en laat zien hoe je afstellingen kunt aanpassen en kleinigheidjes zelf kunt verhelpen. Ze staan altijd klaar met goede tips en zijn bereid te helpen om hun klanten echt een heel fijne fiets en dus ook heel veel fietsplezier te bezorgen. Dat is zeker gelukt! Hetty en Lauran ga zo door.
Cary en Frits de Reus
Verbaas je over keuze, kennis, kunde en klantvriendelijkheid .
Ik kocht er de fiets van mijn leven en ga er nooit meer weg.
Hetty en Lauran bedankt en ga zo door!
Bikefeeling maakt fietsen nog leuker.
Get that feeling!
Annemiek en Peter
Via de advertentie en een vriendelijke mail kwamen we bij Hetty en Lauran terecht. Het voelde meteen goed en ik heb er een prachtige idworks fiets gekocht. Van Lauran kreeg ik persoonlijke aandacht en tips over mijn 'houding' op de fiets. Toch ben ik teruggegaan omdat ik mijn houding niet prettig vond. Geen enkel probleem. Lauran heeft het in orde gemaakt en is evenals de eerste keer met mij een stuk gaan fietsen. Ook toen we voor technische informatie kwamen was de persoonlijke aandacht én het bakje koffie er weer. Het lijkt bijna familie. Hetty en Lauran zijn erg gemoedelijk maar vooral technisch én ervaringsdeskundig. Koop gerust bij hen een fiets. Je zult er geen spijt van krijgen!
de uitgebreide aandacht om een goed passende fiets te verkopen, de vriendelijke ontvangst.
maar dan ...... is bij jullie de aandacht voor het onderhoud, de uitleg, de tijd, zo goed en dat tref je zelden ergens.
zo genieten wij van onze id works, en niet alleen de fietsen zijn een genot en een goede ervaring hoe fietsen zo aangenaam kan zijn.
maar zeker ook de goede zorgen en nazorg.
Hartelijk dank voor de snelle afhandeling van mijn bestelling.
De fietsendrager van Cykell T2 met GRATIS oprijgoot werd deze morgen al geleverd, precies op het afgesproken tijdstip die ik tijdens het plaatsen van mijn bestelling gevraagd had.
Ik ga hem dit weekend meteen uitproberen :-)
Vriendelijke groeten.
Bedankt voor de service ! 't Is ne ongelofelijke sjieke velo :-), en Lauran heeft dat dingske ( B - M usb werk ) , zeer vakkundig aangesloten.
Ik heb vertrouwen in jullie vakkennis, en toekomstige service !
Groeten uit de Belgische Kempen
Jef
Bedankt!
Groet Ilona
De service is overigens ook erg goed van deze webshop!
Na lang zoeken eindelijk een fietsenwinkel gevonden die Idworx ER XXL op voorraad had, zodat ik hem kon passen. Meteen gekocht. Inmiddels 2 maanden verder en absoluut geen spijt. Hij fietst heerlijk. 2 nadelen: Mijn partner kan mij nu absoluut niet bijhouden en wil dus ook een nieuwe fiets... en bij mijn andere fietsen zit de voorrem rechts, een hier links. Deze remmen werken uitstekend dus...oppassen anders lig je, net als ik, op de grond. Prima service van Lauran, die net als ik voor "best" gaat en je uitgebreid voorlicht in fiets onderhoud. Ze hebben naast fietsen ook een aantrekkelijk pakket kampeer spullen en fietstassen. Hetty bedankt dat je zomaar die fiets meegaf zodat ik hem kon uitproberen en ook voor de koffie.
Hetty antwoord:
Als je de volgende keer hier bent wisselen we de voor- en achterrem om Martin. Doen we vaker, vooal voor motorrijders.
Nou gisteren was het zover. Mijn nieuwe All Rohler stond klaar om opgehaald te worden in Oudenbosch. Een paar weken geleden de fiets uitgezocht, aangemeten en samengesteld. Spannend hoor, en dan tot slot de kleur, niet veel keuze oranje of zwart, maar mooie kleuren dus toch goed overdeken. Het is een zwarte geworden. Wat mooi dat je door Hetty en Lauran echt geholpen wordt. Het is in Nederland zeker niet gewoon meer dat men ook echt de tijd neemt voor de klant. Nou dat doen Hetty en Lauran dus echt wel. Hartstikke goed en ook belangrijk. Je koopt niet iedere dag een fiets waar je uiteindelijk lekker op wilt zitten en die doet wat je hoopt. Zaterdagochtend vroeg afgesproken. Laatste zaken nog even monteren, afstellen, doorspreken (ja, er zijn altijd weer nieuwe vragen, weetjes en dergelijke). Kopje koffie en toen ........ de fiets op. Had besloten ook meteen maar naar huis te fietsen. Voor mij als beginnend fietser toch een eind 125 kilometer, dat op een nieuwe fiets, nieuw zadel; best spannend. Helaas een dag met best wel wat neerslag; maar toch was het een feestje. Heerlijk gefietst. Genoten van de omgeving en van de koffie en appeltaart. Wat heerlijk om een fiets te hebben die zo snel al een mooie vaart maakt, zo stil is met de tassen eraan, zo stabiel fietst. En dan thuis afstappen na 125 kilometer met natuurlijk een beetje moeie benen (tip voor mezelf: wat meer eten onderweg) maar geen centje pijn aan het achterwerk, de rug oké en als trotse bezitter van mijn nieuwe fiets. Ben je op zoek naar een fiets met een goed advies? Neem van mij aan bij Hetty en Lauran ben je in goede handen. Dank voor de adviezen en de hulp en tot binnenkort, Paul
Bij het zoeken naar een dealer van idworx bleek deze op maar 12 km afstand van mijn woonplaats in Oudenbosch te wonen.
Vanzelf kom je dan op de site van Bikefeeling terecht.
Op deze site die zeer goed in elkaar zit krijg je zowat alle informatie waar je naar op zoek bent en ik heb dan ook vrijwel direct telefonisch een afspraak gemaakt om de fietsen waarvan ze bijna alle modellen op voorraad hebben te gaan bekijken.
Na een hartelijke ontvangst met koffie en koek heb ik van Hetty op alle vragen die ik nog had heel goede en duidelijke uitleg gekregen. Een proefrit op 2 modellen was geen enkel probleem.
Ik heb toen met Hetty de afspraak gemaakt dat ik de fiets die wat ik toen nog had eerst zelf wilde verkopen en dat ik daarna weer een afspraak zou maken.
3 Weken later was dat zover. Na een testrit van 30 km met de fiets waar mijn voorkeur naar uitging is het dus de Off Rohler geworden.
4 Dagen later kon ik de fiets al ophalen en inmiddels 2 1/2 week en 600 km verder ben ik super tevreden met mijn fiets, wat een dijk van een fitske.
Een van de redenen dat ik zo tevreden ben ligt aan de mensen die achter Bikefeeling schuil gaan. Hetty en Lauran hebben zoveel geduld en kennis van zaken dat je met die fiets de deur uitgaat waar je naar op zoek bent en je krijgt nooit het gevoel dat ze je een fiets willen verkopen om te verkopen.
Kortom, ben je op zoek naar kwaliteit, zowel in materiaal als informatie verstrekking, ben je je bij Bikefeeling aan het juiste adres.
Hetty en Lauran, BEDANKT.
John
PS. Ik heb geen aandelen of andere belangen bij Bikefeeling.
Begin oktober zag ik in Antwerpen een oranje All Rohler staan een beest van een fiets.
Helaas zonder riem aandrijving want ik wilde hier toch eens naar kijken ivm alle troep die regelmatig in mijn ketting kwam. Toen een stel vrienden op bezoek waren die nooit van dit merk hadden gehoord en wat ?gegoogle? bleek dat jullie er een met riem hadden staan.
Nu had ik via een collega al eens over Bikefeeling gehoord dus maar eens rond geneusd op jullie site.
He dat is raar alleen op afspraak geopend, begin van de week gebeld en voor avonds een afspraak gemaakt blijk ik in het luilekkerland van een fietser te zijn gekomen.
Na een goed gesprek en een stuk gefietst te hebben op de All Rohler met riemaandrijving en nog een stukje op een TiRohler ter vergelijking besloten de All Rohler aan te schaffen, zaterdag 12 okt deze opgehaald en de andere week tijdens de herfstvakantie gelijk goed kunnen testen. Afgelopen week heeft Lauran hem de eerste service beurt gegeven waar bij ik een gedegen uitleg heb gekregen waar op te letten. Dat komt toch wel wat anders over als je fiets even wegbrengen naar de fietsenmaker maar wat heeft hij nou eigenlijk gedaan.
Vandaag 2 weken na de aanschaf en een 1300 km verder kan ik zeggen dat de fiets goed bevalt hij rijd als een zonnetje en is (met riem) makkelijk schoon te maken alleen het zadel is nog een beetje wennen.
Bedankt voor de geduldige uitleg en het beantwoorden van de vele vragen die ik had.
Arnold van Valen
Even een berichtje om onze waardering uit te spreken over jullie geweldige advies bij het selecteren van onze fietsen, en jullie ondersteuning en geduld, ook na de aankoop.
We hebben deze zomer, na wat proeftochten van ieder een paar dagen, een tocht van 1270 km van België naar de middellandse zee gedaan, en dat is erg goed bevallen op onze nieuwe Easy Rohler Evo's.
Het is perfect materiaal, we hebben geen enkel probleempje gehad, helemaal niets.
We zijn al aan het denken over waar we de volgende keer naar toe gaan.
Bedankt, Susan en Antoon.
Graag nog even mijn appreciatie bevestigen voor de vlotte, vakkundige en vriendelijke
aflevering van mijn nieuwe Idworx.
Voor Lauran nog een snel herstel en vlotte revalidatie met zijn voetoperatie toegewenst.
Groeten,
Dirk
In het dagelijks leven ben ik druk in mijn eigen metaalbedrijf: http://www.verspaningstechniek.nl
In mijn vrije tijd trek ik er graag op uit met de fiets en de tent. Daarbij kan ik erg genieten van deugdelijk materiaal.
De spullen van Bikefeeling zijn van hoog niveau en worden door Hetty en Lauran altijd voorzien van bruikbare tips over het gebruik. Nuchter en functioneel, zonder poespas.
Vriendelijke groeten,
Nobby Assmann
Ik kan eigenlijk niets meer toevoegen aan mijn vorige reactie van 4 dec 2011.Hartelijk bedankt en tot ziens.
Hebben jullie nog klanten gekregen uit de buurt van Breda en net over de grens met Belgie? Ik heb afgelopen Bike Motion n.l. op de stand gestaan van Idworx (alleen niet op maandag) en heb een aantal mensen die geïnteresserd waren in Idworx naar jullie toegestuurd. Op de beurs hoorde ik positieve verhalen over jullie zaak Bikefeeling. Ik vind wel dat jullie het predicaat van premium dealer moeten krijgen.
Er zijn zaken die naar mijn mening het predicaat premium dealer niet verdienen, omdat klantvriendelijkheid en service te wensen overlaten.
Met vriendelijke groeten,
Frits Toxopeus
Almere
Je mag alle fietsen proberen en ze denken met je mee, uiteindelijk is het een Idworx Easy Rohler geworden. Op deze fiets rijd ik nu twee maanden tot volle tevredenheid.
De persoonlijke aandacht en service (Dit heb ik zelf namelijk ondervonden) van het Hetty en Lauran zijn perfect!
Bedankt voor de snelle en correcte afhandeling van mijn aankoop.
Leen Roos
Ik voelde me net een klein kind in een snoepwinkel zulke mooie fietsen
staan daar!
Na een proefrit op de nieuwe Easy Rohler was ik in no time verkocht.Ik heb mijn vorige fiets keurig in kunnen ruilen.
Na twee dagen stond de nieuwe Easy Rohler al klaar en na door Lauran nog uitgebreid te zijn geinstrueerd over wat technische punten zijn we afgereisd met fiets naar Rotterdam.
Twee en een halve week later en een kleine 600 km verder dubbeldik tevreden!
Wat een topper is die fiets.Ook het daarna afhandelen van de verzekering keurig geregeld. Dus al met al een aanrader !
Hetty en Lauran nog hartelijk bedankt,
met vriendelijke groet Jan G.
Vriendelijke groet,
Annemarie Cnossen
De eerste ritjes op mijn supersnel geleverde Idworx Easy Rohler zitten er op en ik kan niet anders zeggen dan dat de fiets voldoet aan al mijn verwachtingen.
Complimenten ook voor jullie heldere website en inspirerende reisverslagen!
Bedankt.
Afgelopen weekend voor het eerst onze Exped tent, matten en onze flex dreamer gebruikt. Het was helemaal top. Het bed sliep heerlijk. Ook de kussens van thermarest krijgen een 10.
We hebben mede dankzij de mooie spullen een heerlijk weekend gehad. Komende week gaan we lekker weer op pad.
Waarom 145 km verderop een fiets kopen, terwijl het binnen een straal van 30 km vanaf je woonplaats ook kan?
Tijdens de beurs van de wereldfietser 2010 kwamen we in met Bikefeeling en waren onder de indruk van de know how van Lauran en Hetty.
Dit resulteerde later in een bezoek aan Oudenbosch en uiteindelijk tot de aanschaf van een IDWORX Easy Rohler en een Exped Tent.
De ontvangst, de tijd voor advies en uitleg, en de service waren grandioos. En nu maar kilometers maken.
Hetty en Lauran bedankt en succes met Bikefeeling!
Een prima testrondje van 20 km over wisselend wegdek om het verschil tussen een OffRohler en een EasyRohler te voelen.
Wat een genot om daarna gewoon uit te kunnen wisselen wat je in een fiets zoekt zonder naar een model toegepraat te worden. We waren er eigenlijk heel snel uit.
Hetty, bedankt voor de tijd die je voor ons genomen hebt. Je was door ons te laat in het arboretum...
De offerte lag 's avonds al in de mail. Geweldig!
Groeten, Jan en Francien
Groet Louis
Net terug van een hike in zweden. De bij jullie gekochte tent van Exped , de orion extr. was perfect. Wat een juweel van een doordachte tent. De omstandigheden waren zwaar maar de tent heeft geen krimp gegeven. Een erg veilig en geruststellend gevoel.
Met de herfstvakantie gaat hij weer mee.
gr wessel
Op zachtjes snorrende fietsen terug naar Breda vanmiddag. Wat een genot weer, zonder piepjes en kraakjes dankzij verse olie, hier en daar aangedraaide boutjes en niet te vergeten een fonkelnieuwe ketting/tandwiel! Chiel heeft nog wel geregeld jaloers opzij gekeken naar mijn nieuwe Ergon GC3 grepen! Helaas voor hem houd ik ze toch graag zelf ...
Nogmaals dank voor de gezellige en leerzame middag.
Groet, Chiel en Els
De fietsen weer als nieuw en afterparty met biertje bij het vuur in de tuin. Wat een prachtige fietsavond was dat dat!
Lauran en Hetty bedankt en tot de volgende beurt.
Vorige week is mijn fiets weer als nieuw geworden na de onderhoudsbeurt. Ben vanmiddag een flinke tocht gaan maken en behalve dat ze de naam van de fiets niet beter hadden kunnen bedenken,en ik er dus zeer blij mee ben , is de tandwiel verhouding nu zodanig dat ik bij normaal fietsen op mijn tempo bij de zeven wegblijf. M.a.w. alles in orde.
Hartelijke groeten,
Jos
even een dank voor de goede adviesen en de verkoop van de heeeerlijke matrassen en de geweldige stoeljes.De reis naar Barcelona zit er op en is dankzij jullie geweldig verlopen.
vriendelijke groet Frits
Excuses voor de vertraging, maar werkende mensen hé. Altijd druk, druk ? Daarom ook dat we af en toe op fietsvakantie moeten hé. :-D
bedankt voor het toesturen van de nieuwe gesp.
Morgenavond vertrekken we, lekker een weekje fietsen langs het canal du midi.
Wij waren toch nieuwsgierig over jullie verhalen van jullie fietsvakanties en hebben (bijna) alles gelezen.
Geweldig dat jullie dit hebben mogen beleven.
Prachtige verhalen en mooie foto's, ga zo door.
Groetjes
Riet en Rinus
Erg lekkere koffie én koek:-)
Bedankt voor de snelle levering en de goede service.
Voor mijn fietsvakantie moest ik op het laatste moment nog een tubus drager regelen. 's Avonds besteld en de volgende dag verstuurd, perfect!
Groet,
René R
belde voor een artikel en deze werd de volgende dag geleverd!!
wij kochten 2 exped slaapmatten en dit bedrijf is het goedkoopste van nederland en wij hoeven geen verzendkosten te betalen.
we zullen reclame voor ze maken
Je hebt erg je best gedaan om een mooie site te maken.Ik kan wel zeggen dat het je gelukt is. mijn complimenten.
grts Gonny