opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Peter Vaes 
Naar aanleiding van de goede recensies...
John van der Marel 
Als je na een aantal lange fietstochten je...
Ben en Fien! 
Een aankoop als deze is voor ons maar...
opinion titanium e-bikeidworx

oPinion Titanium E-bike

De oPinion TI-E is idworx High-end E-bike. De uitstekende kwaliteit en het hoogstaande afwerkingsniveau van idworx fietsen zie je terug in deze titanium E-bike.  Dé fiets voor wie op zoek is naar een fijn rijdende en duurzame pedelec. Geschikt voor woon-werk verkeer, toertochten en/of fietsvakanties.

€ 8.560,00
drager
Idworx
x

De idworx oPinion Ti-E is de titanium versie van idworx onderhoudsarme en uiterst duurzame oPinion-E.

Deze E-bike heeft een titanium frame van de hoogste kwaliteit. Het is exact dezelfde fiets als de trekking fiets oPinion Ti opgewaardeerd met de Alber Neodrives achterwiel aandrijving Z20, de nieuwste generatie.

idworx + Alber Neodrives = idworx E-bike

De Alber Neodrives is een achterwielmotor. De 250 Watt achterwielmotor heeft een maximum koppel van 40 Nm en draait geheel geruisloos en trillingvrij. Achterwielmotoren rijden erg fijn. Ze geven een natuurlijk rijgevoel en vormen geen extra belasting voor de transmissie, omdat zij de kracht direct op het wiel overbrengen in plaats van op de trapas, tandwielen en ketting of tandriem. De elektromotor is onderhoudsvrij en indien nodig zijn de lagers van de as vervangbaar. Motor, sensoren, kabels en de accu zijn géén geïntegreerde onderdelen van de fiets. Hierdoor blijft het altijd mogelijk om bepaalde onderdelen, of het gehele systeem, los te koppelen en te vervangen. Of je woon-werk met de E-bike te rijden en met een extra achterwiel van je E-bike tijdelijk een echte vakantiefiets te maken zonder ondersteuning. Ook Santos werkt met een achterwielmoto, het systeem van GO Swissdrive.

Elektrische ondersteuning geeft meer rijplezier. Let op: Het is wel verslavend! Op de Eco-stand (stand 1 van 5) is de ondersteuning altijd merkbaar aanwezig. Deze helpt je al goed bij tegenwind en tegen korte klimmetjes op. De sensoren in de motor zorgen ervoor dat je tijdens een pittig stukje op en neer bijna nooit naar een hogere stand hoeft over te schakelen. Zodra je steviger op de pedalen gaat staan, reageert de motor direct met extra vermogen wat fijn aanvoelt. Op de hoogste stand hoef je eigenlijk alleen de trappers nog maar rond te draaien....

De accu op de onderbuis heeft een inhoud tot 612 Wh. Hoe ver kan ik daarmee fietsen? Deze vraag horen we altijd. De actieradius is echter van veel factoren afhankelijk. Gewicht van berijder+bagage, het rijgedrag, de mate van ondersteuning, het terrein en weersomstandigheden, de bandenspanning om er een paar te noemen. Maar de computer continu de status van de accu zien en geeft een verwachting hoe ver je nog kunt fietsen op de accu. Maar de computer weet natuurlijk niet hoeveel klimmen er nog komen….

Het is zelfs mogelijk om op de motor af te remmen en daarmee wat energie terug te winnen. Bergaf kan je de motor in één van de drie negatieve ondersteuningsstanden zetten. De motor werkt dan als een dynamo en laadt de accu een beetje bij. Je fiets remt dan flink af op de motor, ideaal om in de langere afdalingen je remmen te ontlasten.

Het Neodrives-systeem beschikt over een 'smart MMI': een computer op het stuur en bedieningsknoppen naast het handvat. De computer kan met een app via Bluetooth aan je smartphone worden gekoppeld. Een navigatie-functie is optioneel via de app te bestellen.

De idworx oPinion Ti-E  heeft een Pinion versnellingsbak in het bracket. Daarom past de motor mooi in het achterwiel. Voor een goede gewichtsverdeling wordt de accu op de onderbuis geplaatst. Deze fiets is geschikt om met elektrische ondersteuning dagelijks naar het werk te fietsen, maar ook voor lange recreatieve tochten of fietsvakanties. De 12 versnellingen van de Pinion C1.12 versnellingsbak zijn voor de meeste mensen ruim voldoende. De 18-speed P1.18 optie is fijn als je kleinere stapjes tussen je versnellingen wilt, maar echt nodig is het niet want door het hoge koppel van de elektromotor heb je niet zo veel versnellingen nodig met het bereik van 600%

Remmen doet de oPinion voortreffelijk. De goedkopere Shimano XT schijfremmen remmen in principe net zo goed als de Big Disc Hope schijfremmen. Deze extra dikke schijven kunnen wel veel beter tegen een stootje! Helaas kan iedere schijfrem wel eens piepen.

Een bandenwissel is makkelijk bij een Neodrives. Ten opzichte van een normaal wiel hoef je maar één extra handeling uit te voeren. Je maakt eerst de motorstekker los, opent de Quick-release en neemt het wiel eruit.

De verlichting is erg goed. Lekker fel en ver en breed schijnend.

Heb je nu een niet-elektrische idworx en ben je aan een E-bike toe? Wij kunnen het elektrische systeem met achterwielmotor ook later, op het moment dat jij er aan toe bent, in je Pinion-fiets bouwen. En de fiets blijft ook zonder het elektrische systeem bruikbaar! Bikefeeling kan de elektrische delen altijd verwijderen en een normaal achterwiel plaatsen.

idworx biedt op dit moment op de oPinion, oPinion Ti, oPinion BLT en de oPinion Ti BLT als E-bike aan.

Wil je meer weten over de Idworx E-bikes, of ben je benieuwd naar hoe zo'n idworx met Pinion en Neodrives rijdt? Maak snel een afspraak bij Bikefeeling en ervaar het zelf.

Specificatie en geometrie oPinion Titanium E-bike generatie 1.0 2019

Model Bikefeeling oPTi travel-E
Frame Materiaal triple butted Ti3Al2.5V titanium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, verstelbaar, zelfrichtend, 10 mm steekas, 135 mm inbouwbreedte 
Montage rem  Disc, IS2000
Montage trapas (Pinion)
Montage zijstandaard Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: M(52), L(56), XL(60), XXL(64)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 15 mm steekas, 110 mm inbouwbreedte, geschikt voor stekkerloze naafdynamo 
Montage rem  Disc, IS2000
Vorkbuis tapered 1/1/8" - 1/1/2", geanodiseerd
Balhoofdstel Cane Creek, ZS44/EC44/40
Specials extreem stijf, verbeterde lamphouderbevestiging, dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Pinion C1.12 trapas
Versnellingen/ versnellingssprong 12/17,7%
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 39 tanden/idworx Long Life 35 tanden
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Pinion 175
Trapas (Pinion)
Remmen Remsysteem Shimano Deore, 3 vinger systeem
Remschijven Shimano 180mm met spider, geen ICE-tech
Wielen Voornaaf Sram MTH716, 110mm, 15 mm steekas
Achternaaf Alber Neodrives Z20, 612 Wh
Velgen 28" DaRim Disc II, 32/36 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 25 mm 
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 50/622, TLE (Tubeless Easy)*
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Dirt Dox 640/ 31,8 mm/9°
Stuurpen Dirt Dox 100/31,8 mm/7°
Zadelpen DD 27,2 / 350mm
Zadel idworx trekking man
Handvatten Ergon GP3 met mini bar ends*
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo
Abus Amparo frameslot *
Spatborden idworx SKS CAB 55
Specials idworx kabelboom
Opties The Brace bagagedragerversteviging
Riemaandrijving CDX Beltdrive (42/39)125T
Pinion P1.18
Remmen Hope V2 3,2/203mm en Shimano XT, 3 vinger
Riembeschermer Dacover
Zadelpen USE Titanium of Thudbuster
Voordrager Duo
Kleuren Standaard titanium
Gewicht  kg

oPinion Ti
frame size head tube head angle rake BB-drop chainstay top tube seat angle Stack Reach
(A) (B) (C) (D) (E) (F) (G) (H)
oPTi man M (52) 134 70,5 45 80 463 600 73,5 606 415
oPTi man L (56) 164 70,5 45 80 463 604 73 634 410
oPTi man XL (60) 204 70,5 45 80 463 622 72,5 672 410
oPTi man XXL (64) 249 71 45 75 463 641 72 712 410

oPinion Titanium E-bike heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Laatst bekeken items