opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Fred Buermans 
Na 15 jaar op een 26 inch MTB te hebben...
Miriam  
Een berichtje om te laten weten dat ik zo...
Piet Verkooijen 
Na een vervelende ervaring met bijgeluiden...
All Rohler Lady Travel spec Idworx

Idworx All Rohler Lady Travel spec

Idworx All Rohler Lady Travel Gen 2.2. Deze zeer mooie, comfortabele en stabiele vakantiefiets met schijfremmen en Rohloffnaaf maakt fietsen voor vrouwen leuker!

€ 5.395,00
Idworx
kleur
Maat
x

De All Rohler Lady is erg comfortabel, oersterk, onderhoudsarm én je kan probleemloos schakelen met de geweldige Rohloff-naaf . Dit maakt hem tot een ideale metgezel voor al je fietstochten

Na 8 jaar een Easy Rohler gefietst te hebben gegaan voor een mooie oranje All Rohler Lady. Dus veel eigen ervaring in huis!

Deze super trekkingfiets met schijfremmen en Rohloffnaaf heet de All Rohler Lady. Het is een zeer comfortabele fiets voor de avontuurlijke vakantiefietser die uiterst zeker aanvoelt. Zeer strak in de bochten en geschikt voor al je bagage. De fiets zit tussen de Easy Rohler-Evo en de Off Rohler-Evo in, dus iets meer off road dan een ER maar nog niet zo ruig als een OR. De geometrie is zeer doordacht en levert een optimale fietshouding op en is naar eigen wens aan te passen van ontspannen naar sportief, maar altijd comfortabel.  De rijeigenschappen zijn uitstekend. Lekker stabiel rechtdoor en toch goed wendbaar. Zoals alle fietsen van Idworx zijn er geen overbodige toevoegingen en is elk onderdeel van een extreem hoog kwaliteits niveau.

De Hope schijfremmen op de Idworx All Rohler Travel zijn speciaal voor Idworx gemaakt en extra groot (203 mm) en extra dik (3,2 mm!) uitgevoerd. Ze zorgen voor een veilig remgedrag in de snelste en langste afdalingen met volle bepakking, dus schijfremmen geschikt voor een vakantiefiets.

Door het gebruik van schijfremmen zijn de krachten die op de assen van de wielen komen anders dan bij het gebruik van velgremmen. Een steekas is een steviger systeem dat beter om kan gaan met de krachten op de wielen. Bij een steekas steek je de as door het frame en het wiel, draai deze een kwartslag en vervolgens ‘knijp’ je hem dicht zoals je gewend bent bij de snelsluiter. Daardoor zit de as zit altijd op exact de juiste plaats en met dezelfde kracht vast. Het frame is beschermd met extra hulsjes waar de steekas invalt. Een wielwissel met steekassen kost iets meer tijd kost ten opzichte van de snelsluiter.

De All Rohler is geschikt voor Gates Riemaandrijving. Wij hebben de kennis, ervaring, gereedschappen en goedkeuring om deze ombouw in eigen werkplaats te doen. Vandaar dat deze optie bij ons zonder meerprijs  aangeboden wordt bij elke nieuw aangeschafte Idworx.  Extra besparing: de optionele kettingkast à €100,- ! De riemaandrijving op deze fiets functioneert als een kettingaandrijving: “Als je het niet weet merk je het niet”.

Wij hebben al jaren ervaring met de Gates Carbon CDC belt en zijn erg enthousiast over de onderhoudsvriendelijke en duurzame riem. Ongeveer 95% van de door ons verkochte idworxen wordt met een tandriem afgeleverd.

Mocht u nog twijfels hebben over de tandriem, dan kunt u natuurlijk nog gewoon kiezen voor het extra gehard stalen Heggeman tandwiel met een KMC X1 ketting, eventueel met een kettingkast.
 

Om een tandriem door het frame te krijgen is de all Rohler uitgevoerd met een deelbaar achterpad aan de kettingzijde van het frame. Door het verwijderen van een schroef kunnen de rechter liggende en staande achtervork ver genoeg uit elkaar gedrukt worden zodat de belt ertussendoor kan.

Om de ketting of tandriem op spanning te kunnen zetten zit er een excentrische trapas in het frame. Hiermee is gegarandeerd dat het achterwiel altijd recht in de achtervork zit. Een perfecte uitlijning is bij een tandriem namelijk erg belangrijk. De grote bus in het bracket kun je eenvoudig met een inbussleutel draaien, waardoor de trapas iets verschuift en de ketting of riem op de juiste spanning komt. Hiermee kan, indien nodig, ook de uitlijning van de tandriem gecorrigeerd worden. Dit is heel goed zelf uit te voeren en bij aflevering van de fiets leren wij je, indien gewenst, hoe je dit zelf kunt doen.

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

  • Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er vuil op de riem zit, is afspoelen voldoende.
  • Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
  • Gaat langer mee. Zeker vier zo lang als een ketting. Maar dat hangt natuurlijk af van hoe je fietst en het weer, bij regen zal hij eerder slijten.
  • Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naar Rohloff-achterkransje, voorblad en ketting…

De idworx Stress Reducer: de stuuruitslag wordt door een nok begrensd, waardoor de schakelkabels, remleidingen en bovenbuis niet kapot gaan bij een val. De Idworx All Rohler heeft een extra stijve tapered voorvork (1/1/8 - 1/1/2) Cane Creek gelagerd.

Het geheel van dynamo, voor- en achterlicht bestaat uit een idworx kabelboom. Als je het voorwiel eruit wilt halen hoef je geen draadjes los te maken, het is een stekkerloze verbinding. De Edelux II koplamp geeft erg veel licht en is er dus niet alleen om gezien te worden, ook het achterlicht is van ver zichtbaar. De naafdynamo kan ook stroom leveren voor een USB poort op uw fiets, hier een Plug.

De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Dit zorgt voor een probleemloze bedrading.

Nieuwe verbeterde koplampsteun van Idworx.

Handgespaakte 28" wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen. Extra breed uitgevoerd voor een stabiel rijgedrag in combinatie met de 55mm brede banden. Comfortabel op asfalt maar vooral op slechte weg. De brede spatborden met goede bevestiging maken het geheel af.
 

Wat maakt deze All Rohler nog meer een duurzame vakantiefiets?

  • Het Rohloff versnellingsysteem, 14 versnellingen in de achternaaf. Altijd zeker schakelen onder alle omstandigheden zelfs in stilstand. Goed voor 100.000 probleemloze kilometers en levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
  • Een Idworx heeft altijd dubbele nokken voor de Tubus Duo voordrager.
  • De voordrager van  Tubus is goed voor 15 kilo bagage en de achterdragers mag 40 kg aan bagage dragen.
  • Verstevigingsbracket (brace) aan de Tubus achterdrager die de achterdrager extra stijf maakt en meer stabiliteit moet geven.

Idworx DaRim LaW velgen.  Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn.
Idworx heeft nieuwe DaRim LaW velgen als optie op een aantal modellen. Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn. Je kunt ze met tubeless banden rijden. Tubeless banden rollen lichter en kunnen bijna niet lek. Hoe dit bevalt is Lauran aan het testen op een All Rohler. Uitleg reparatieset voor tubeless banden welke in speciale handvaten meegenomen kan worden. Op de achtergrond de optionele groene kleur. Ook wit is een optie.
Er zijn klanten die houden erg van oranje

Specificaties en geometrie All Rohler Lady Travel Gen. 2.2 met Hope Remmen 2018

Model Bikefeeling AR travel
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, 135 mm inbouwbreedte, Rohloff OEM1
Montage rem  Disc, IS2000
Montage trapas idworx excentrisch bottom bracket
Montage zijstanda. Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: M(52), L(56), XL(60), XXL(64), lady: S(48), M(52), L(56)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 15 mm steekas, 110 mm inbouwbre., geschikt voor stekkerloze naafdynamo 
Montage rem  Disc, IS2000
Vorkbuis tapered 1/1/8" - 1/1/2", geanodiseerd
Balhoofdstel Cane Creek, ZS44/EC44/40
Specials extreem stijf, verbeterde lamphouderbevestig., dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Rohloff
Versnellingen/ versnellingssprong 14/13,6 %
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 39 tanden/Rohloff 17 tanden **
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Truvativ Stylo 170 (S), 175 (M-XL), 180 (XXL), GXP
Trapas idworx EBB Long Life **
Remmen Remsysteem Hope Tech Evo V2
Remschijven idworx Disc 203/3 mm
Wielen Voornaaf idworx SON naafdynamo, Disc, 110 mm inbouwbreedte, 15 mm steekas, stekkerloze uitvoering
Achternaaf Rohloff
Velgen 28" DaRim Disc II, 32 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 25 mm
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 55/622, TLE (Tubeless Easy) *
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Dirt Dox 640mm / 31,8 mm/9°
Stuurpen Dirt Dox 100mm/31,8 mm/7°
Zadelpen Dirt Dox 27,2/350 mm
Zadel idworx trekking man/lady
Handvatten Ergon GP3 met mini bar ends*
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo/Tubus Duo
Abus Amparo frameslot *
Spatborden idworx SKS CAB 65
Specials idworx kabelboom
The Brace bagagedragerversteviging
Opties Stroomvoorziening USB aansluiting
Riemaandrijving CDX Beltdrive (50/19)120T
carbonvelgen idworx DaRim LaW carbonvelg 29", binnenbreedte 32 mm, incl. tubeless kit *
Kettingbeschermer Kettingkast **
Zadelpen Verend of Titanium
Kleuren Standaard glanzend zwart
Tweede kleur oranje
Speciale kleur mean green, wit
Gewicht 16,2 kg
Tubeless kit: tubeless ventiel, tubeless melk, SAHMURAI S.W.O.R.D. tubeless reparatie kit   * Bij optie idworx DaRim LaW carbonvelgen: 50 mm banden, ESI grips, geen frameslot
** Bij optie kettingkast: versnellingen 43/17, EBB LL KK

frame­maat (A) balhoofdbuis (B) balhoofdhoek (C) vorksprong (D) BB-drop (E) liggende achtervork (F) effectieve bovenbuis (G) zitbuishoek (H) Stack Reach
AR man M (52) 134 70,5 45 80 471 600 73,5 606 415
AR man L (56) 164 70,5 45 80 471 604 73 634 410
AR man XL (60) 204 70,5 45 80 471 622 72,5 672 410
AR man XXL (64) 249 71 45 75 471 641 72 712 410
AR lady S (48) 129 70,5 45 85 471 589 74 606 415
AR lady M (52) 134 70,5 45 80 471 600 73,5 606 415
AR lady L (56) 164 70,5 45 80 471 604 73 634 415

Foto's van klanten:





Idworx All Rohler Lady Travel spec
Recensie 1 tot en met 3 (van de 3 recensies). Resultaat: 1

Belangrijkste eigenschappen voor mij zijn:
Een heel stabiele wegligging, dus ook in bochten
Makkelijk sturen ondanks veel bagage
De snaarriem!!! Wat een verschil met mijn andere fietsen en gelijk daaraan de Rohloffnaaf. Die 2 noem ik maar in 1 adem.

Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Sinds juli dit jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie oranje All Rohler Id Worx, heel veel plezier al van gehad tijdens onze 1200 km lange Groene Valleien Route. En ik hoop er zeker nog heel veel kilometers mee te fietsen.
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

De Idworx All Rohler Lady is de fijnste fiets die ik ooit gehad heb. De fiets is uiterst stabiel, ook bij hoge snelheden met volle bepakking of veel boodschappen. De Rohloff schakelt altijd zonder problemen, ik zou nooit geen derailleur meer willen. De schijfremmen zijn subliem. Ze remmen ook bij nat weer uitstekend en zijn zeer goed te doseren met twee vingers. Helaas piepen ze ook wel eens. De 55mm brede banden zorgen voor erg veel comfort op slecht wegdek en rollen ook erg lekker op asfalt. Verder vind ik hem ook nog erg mooi :-)
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
Laatst bekeken items