opc_loader
Zoeken
Gastenboek
Dirk Matyn 
Wij hier in België, die tegen (bij) de...
Ferdi De Keersmaeker 
Beste fiets genoten, Begin deze zomer een...
Ingmar Timmer 
Soms denk je praktisch en efficiënt te zijn...

All Rohler Lady

Idworx All Rohler Lady. Deze zeer mooie, comfortabele en stabiele vakantiefiets met schijfremmen en Rohloffnaaf maakt fietsen voor vrouwen leuker!

5.195,00
Idworx
kleur
Maat
Kenmerken
idworx Bikes:
Rohloff en schijfremmen
Beschrijving

Deze super vakantiefiets met schijfremmen en Rohloffnaaf heet de All Rohler Lady.

De All Rohler Lady is erg comfortabel, oersterk, onderhoudsarm én je kan probleemloos schakelen met de geweldige Rohloff-naaf. Dit maakt hem tot een ideale metgezel voor al je fietstochten

Nadat ik, Hetty van Bikefeeling, 8 jaar op een Easy Rohler had gefietst ben ik gegaan voor een mooie oranje All Rohler Lady. Dus veel eigen ervaring in huis!

Deze AR-Lady is een zeer comfortabele en avontuurlijke fiets die uiterst zeker aanvoelt. Zeer strak in de bochten en geschikt voor al je bagage. De fiets zit tussen de Easy Rohler-Evo en de Off Rohler-Evo in, dus iets meer off road dan een ER maar nog niet zo ruig als een OR. De geometrie is zeer doordacht en levert een optimale fietshouding op en is naar eigen wens aan te passen van ontspannen naar sportief, maar altijd comfortabel.  De rijeigenschappen zijn uitstekend. Lekker stabiel rechtdoor en toch goed wendbaar. Zoals alle fietsen van Idworx zijn er geen overbodige toevoegingen en is elk onderdeel van een extreem hoog kwaliteits niveau. Om de collectie overzichtelijker te maken zijn de belangrijkste punten van de Travel en de Urban vanaf nu met elkaar gecombineerd. Het resultaat is een topklasse basismodel wat met diverse opties opgewaardeerd kan worden.

In dit filmpje het 2020 AR Lady frame met de platte bovenbuis in de kleur Shady Grey.

De fiets in het filmpje heeft Hope schijfremmen. Deze zijn speciaal voor Idworx gemaakt en extra groot (203 mm) en extra dik (3,2 mm!) uitgevoerd. Ze zorgen voor een veilig remgedrag in de snelste en langste afdalingen met volle bepakking, deze schijfremmen zijn erg geschikt voor een vakantiefiets. Ook zie je de steekas, een stevig systeem wat beter om kan gaan met de krachten op de wielen. Bij een steekas steek je de as door het frame en het wiel, draai deze een kwartslag en vervolgens ‘knijp’ je hem dicht zoals je gewend bent bij de snelsluiter. Daardoor zit de as zit altijd op exact de juiste plaats en met dezelfde kracht vast. Het frame is beschermd met extra hulsjes waar de steekas invalt. Een wielwissel met steekassen kost iets meer tijd kost ten opzichte van de snelsluiter.

Bijna al onze idworx fietsen worden geleverd met de Gates beltdrive. Schoon, en nóg minder onderhoud! Om een tandriem door het frame te krijgen is de all Rohler uitgevoerd met een deelbaar achterpad aan de kettingzijde van het frame. Door het verwijderen van een schroef kunnen de rechter liggende en staande achtervork ver genoeg uit elkaar gedrukt worden zodat de riem ertussendoor kan.

Om de ketting of tandriem op spanning te kunnen zetten zit er een excentrische trapas in het frame. Hiermee is gegarandeerd dat het achterwiel altijd recht in de achtervork zit. Een perfecte uitlijning is bij een tandriem namelijk erg belangrijk. De grote bus in het bracket kun je eenvoudig met een inbussleutel draaien, waardoor de trapas iets verschuift en de ketting of riem op de juiste spanning komt. Hiermee kan, indien nodig, ook de uitlijning van de tandriem gecorrigeerd worden. Dit is heel goed zelf uit te voeren en bij aflevering van de fiets leren wij je, indien gewenst, hoe je dit zelf kunt doen.

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

  • Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er vuil op de riem zit, is afspoelen voldoende.
  • Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
  • Gaat langer mee. Zeker vier zo lang als een ketting. Maar dat hangt natuurlijk af van hoe je fietst en het weer, bij regen zal hij eerder slijten.
  • Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naar Rohloff-achterkransje, voorblad en ketting…

Het geheel van dynamo, voor- en achterlicht bestaat uit een idworx kabelboom. Als je het voorwiel eruit wilt halen hoef je geen draadjes los te maken, het is een stekkerloze verbinding. De Edelux II koplamp geeft erg veel licht en is er dus niet alleen om gezien te worden, ook het achterlicht is van ver zichtbaar. De naafdynamo kan ook stroom leveren voor een USB poort op uw fiets, hier een Plug.
De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Dit zorgt voor een probleemloze bedrading. Zie ook de mooie koplampbevestiging en steun.

Handgespaakte 28" wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen. Extra breed uitgevoerd voor een stabiel rijgedrag in combinatie met de 55mm brede banden. Comfortabel op asfalt maar vooral op slechte weg. De brede spatborden met goede bevestiging maken het geheel af.
 

Wat maakt deze All Rohler nog meer een duurzame vakantiefiets?

  • Het Rohloff versnellingsysteem, 14 versnellingen in de achternaaf. Altijd zeker schakelen onder alle omstandigheden zelfs in stilstand. Goed voor 100.000 probleemloze kilometers en levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
  • Een Idworx heeft altijd dubbele nokken voor de Tubus Duo voordrager.
  • De voordrager van  Tubus is goed voor 15 kilo bagage en de achterdragers mag 40 kg aan bagage dragen.
  • Verstevigingsbracket (brace) aan de Tubus achterdrager die de achterdrager extra stijf maakt en meer stabiliteit moet geven.

Idworx DaRim LaW velgen.  Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn.
Idworx heeft nieuwe DaRim LaW velgen als optie op een aantal modellen. Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn. Je kunt ze met tubeless banden rijden. Tubeless banden rollen lichter en kunnen bijna niet lek. Hoe dit bevalt is Lauran aan het testen op een All Rohler. Uitleg reparatieset voor tubeless banden welke in speciale handvaten meegenomen kan worden. Op de achtergrond de optionele groene kleur. Ook wit is een optie.
Er zijn klanten die houden erg van oranje

Extra informatie

De All Rohler is een heavy-duty doorontwikkeling van de Easy Rohler Evo met een  een stijver frame en schijfremmen in plaats van velgremmen. Schijfremmen hebben een uitstekend doseerbare werking, ook in natte omstandigheden. Op een All Rohler kunnen banden tot 55mm gemonteerd worden, voor meer rijcomfort en een betere wegligging op slechte wegen.


Kenmerken;

  • Onderhoudsarme Rohloff 14-versnellingsnaaf
  • Oversized steekas in voorwiel
  • Gates Riemaandrijving mogelijk
  • Twentyniner wielen, 28″ velgen met tot 55mm banden
  • Comfortabele en lichtlopende 50/55mm brede Schwalbe Marathon Almotion banden
  • Stekkerloze SON naafdynamo en SON Edelux II koplamp
  • Tubus Duo voordrager met bevestiging op dubbele nokken
  • Shimano XT of Hope 203mm schijfremmen
  • Aluminium frame
  • Heren en Mixte uitvoering
  • Rijklaar gewicht: ca. 17,5 kilo

Specificaties en geometrie  Idworx All Rohler Lady Generatie 2.3 2021

Foto's van klanten:





Beoordelingen (3)
All Rohler Lady

Belangrijkste eigenschappen voor mij zijn:
Een heel stabiele wegligging, dus ook in bochten
Makkelijk sturen ondanks veel bagage
De snaarriem!!! Wat een verschil met mijn andere fietsen en gelijk daaraan de Rohloffnaaf. Die 2 noem ik maar in 1 adem.

Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Sinds juli dit jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie oranje All Rohler Id Worx, heel veel plezier al van gehad tijdens onze 1200 km lange Groene Valleien Route. En ik hoop er zeker nog heel veel kilometers mee te fietsen.
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

De Idworx All Rohler Lady is de fijnste fiets die ik ooit gehad heb. De fiets is uiterst stabiel, ook bij hoge snelheden met volle bepakking of veel boodschappen. De Rohloff schakelt altijd zonder problemen, ik zou nooit geen derailleur meer willen. De schijfremmen zijn subliem. Ze remmen ook bij nat weer uitstekend en zijn zeer goed te doseren met twee vingers. Helaas piepen ze ook wel eens. De 55mm brede banden zorgen voor erg veel comfort op slecht wegdek en rollen ook erg lekker op asfalt. Verder vind ik hem ook nog erg mooi :-)
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
Laatst bekeken items
5.195,00