opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Fred Buermans 
Beste Hetty en Lauran, hartelijk dank voor...
Peter Vaes 
Naar aanleiding van de goede recensies...
Ad Dieben 
Mijn idworx Easy Rohler is inmiddels 8 jaar...
oPinion E-bike idworx

oPinion-E

De oPinion-E  is extreem stil, zowel de aandrijving als de Neodrivesmotor als ook de Pinion-versnellingsbak. Net als iedere idworx  is er veel aandacht voor de details en zijn de rijeigenschappen uitstekend. De ondersteuning is prima en de brede banden geven veel comfort.

€ 6.460,00
drager
Idworx
x

De idworx oPinion-E is een onderhoudsarme en uiterst duurzame elektrische fiets.

Gemaakt voor iedereen die nog jong in het hoofd is, maar wel wilt genieten van de krachtige E-ondersteuning. De basis is idworx robuuste trekking fiets, de oPinion, opgewaardeerd met de nieuwe Alber Z20 Neodrive-aandrijving. Vanaf fabriek geoptimaliseerd voor elektrische hulp - voor dagelijks gebruik naar het werk, maar ook voor lange tochten in de bergen.


De oPinion is gebaseerd op de Easy Rohler, idworx topper Rohloff-fiets. Maar op de oPinion vind je, zoals de naam al zegt, rond de trapas een Pinion versnellingsbak in plaats van een Rohloffnaaf in het achterwiel. De Pinion heeft 12 of 18 versnellingen en een groter bereik dan Rohloff. De 12 versnellingen Pinion voldoet voor de meeste mensen. Deze heeft hetzelfde bereik als de 18 bak maar dan met grotere tussenstappen. Bij een Pinion-bak loopt de riem of ketting over slechts twee riem/ketting wielen. Omdat de kracht van de elektromotor pas ná de aan drijflijn op het achterwiel overgebracht wordt, vormt de motor geen extra belasting op de aan drijflijn. Misschien zelfs minder omdat je op een E-bike minder kracht hoeft te zetten. De kracht- en rotatiesensoren zitten direct in de  achternaaf, waardoor minder bedrading en het geheel minder kwetsbaar is. Op de Eco-stand (stand 1 van 5) is de ondersteuning al merkbaar aanwezig.
 


De Neodrives achterwiel motor heeft vijf ondersteuningsstanden, en al deze standen kennen weer drie sub niveaus.

Daarmee kunnen we via de instellingen op de computer de fiets aanpassen voor jou. Wil je bijvoorbeeld dat bij iedere trap de motor je een extra zetje geeft of wil je juist een rustig en natuurlijke ondersteuning? Bikefeeling regelt het voor je!


Het is mogelijk om op de motor af te remmen en daarmee wat energie terug te winnen. Bergaf kan je de motor in één van de drie negatieve ondersteuningsstanden zetten. De motor werkt dan als een dynamo en laadt de accu een beetje bij. Je fiets remt dan flink af op de motor, ideaal om in de langere afdalingen je remmen te ontlasten. Schakel je dus op tijd voldoen de XT remmen ook bepakt-en-bezakt in het hoog gebergte. Is de fiets erg zwaar beladen én maak je veel verre reizen advisreren we de zware Hope remmen. Vooral ook omdat deze minder kwetsbaar zijn.


De display heeft wat weg van een smartphone en heeft een hoge resolutie, wat een haarscherp beeld oplevert.


Je zou er een los gewoon wiel bij kunnen kopen. Dan kun je zelf kiezen of je mét of zonder ondersteuning wilt fietsen. De motor monteer je dan voor je woon-werkverkeer en je gaat op fietsvakantie zonder. Of andersom natuurlijk....
 

Specificatie en geometrie oPinion E-bike generatie 1.0 2019

Model Bikefeeling oP travel-E
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 Aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, verstelbaar, zelfrichtend, 10 mm steekas, 135 mm inbouwbreedte 
Montage rem  Disc, IS2000
Montage trapas (Pinion)
Montage zijstandaard Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: M(52), L(56), XL(60), XXL(64)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 15 mm steekas, 110 mm inbouwbreedte, geschikt voor stekkerloze naafdynamo 
Montage rem  Disc, IS2000
Vorkbuis tapered 1/1/8" - 1/1/2", geanodiseerd
Balhoofdstel Cane Creek, ZS44/EC44/40
Specials extreem stijf, verbeterde lamphouderbevestiging, dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Pinion C1.12 trapas
Versnellingen/ versnellingssprong 12/17,7%
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 39 tanden/idworx Long Life 35 tanden
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Pinion 175
Trapas (Pinion)
Remmen Remsysteem Shimano Deore, 3 vinger systeem
Remschijven Shimano 180mm met spider, geen ICE-tech
Wielen Voornaaf Sram MTH716, 110mm, 15 mm steekas
Achternaaf Alber Neodrives Z20, 612 Wh
Velgen 28" DaRim Disc II, 32/36 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 25 mm 
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 50/622, TLE (Tubeless Easy)*
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Dirt Dox 640/ 31,8 mm/9°
Stuurpen Dirt Dox 100/31,8 mm/7°
Zadelpen DD 27,2 / 350mm
Zadel idworx trekking man
Handvatten Ergon GP3 met mini bar ends*
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo
Abus Amparo frameslot *
Spatborden idworx SKS CAB 55
Specials idworx kabelboom
Opties The Brace bagagedragerversteviging
Riemaandrijving CDX Beltdrive (42/39)125T
Pinion P 1.18
Remmen Hope V2 3,2/203mm en Shimano XT, 3 vinger
Kettingbeschermer Dacover
Zadelpen USE Titanium of Thudbuster
Voordrager Duo
Kleuren Standaard titanium
Gewicht 16,7 kg

oPinion
frame size head tube head angle rake BB-drop chainstay top tube seat angle Stack Reach
(A) (B) (C) (D) (E) (F) (G) (H)
oPman M (52) 134 70,5 45 80 463 600 73,5 606 415
oP man L (56) 164 70,5 45 80 463 604 73 634 410
oP man XL (60) 204 70,5 45 80 463 622 72,5 672 410
oP man XXL (64) 249 71 45 75 463 641 72 712 410

Foto's van klanten:
Jan fiets a ruim 15.000 kilometer probleemloos met zijn oPinion-E:

oPinion-E heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Laatst bekeken items
€ 6.395,00