opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Ben en Fien! 
Een aankoop als deze is voor ons maar...
Fred Buermans 
Na 15 jaar op een 26 inch MTB te hebben...
Miriam  
Een berichtje om te laten weten dat ik zo...
All Rohler Travel spec met carbon velgen 2016

Idworx All Rohler

De All Rohler is Idworx comfortabelste vakantiefiets met sublieme schijfremmen, Rohloffnaaf en zeker met de Gates riem zeer onderhoudsarm.

€ 4.995,00
Idworx
kleur
Maat
x

De idworx All Rohler is een heavy-duty doorontwikkeling van de Easy Rohler.

Beide hebben ze de duurzame Rohloff versnellingsnaaf. De voornaamste verschillen zitten in een stijver frame, schijfremmen in plaats van velgremmen en een grotere bandbreedte. Op de All Rohler passen banden tot 55mm. Voor zwaar beladen fietsen geeft dit voelbaar meer rijcomfort en een betere wegligging op slechte weg. De voordelen van schijfremmen zijn dat ze ook bij nat weer uitstekend remmen. Zeker tijdens lange afdalingen komen schijfremmen echt tot zijn recht. Met twee vingers zeer gedoseerd snelheid minderen is echt het sublieme remmen! Het verstevigde frame heeft een optimale geometrie voor een reisfiets en geeft de All Rohler een strak en betrouwbaar stuurgedrag. Dit maakt de All Rohler een echte vakantiefiets.

Het is een fiets tussen de Easy Rohler-Evo en de Off Rohler-Evo in, dus iets meer off road dan een ER maar nog niet zo ruig als een OR. Om de collectie overzichtelijker te maken zijn de belangrijkste punten van de Travel en de Urban met elkaar gecombineerd. Het resultaat is een topklasse basismodel wat met diverse opties opgewaardeerd kan worden. De geometrie is zeer doordacht en levert een optimale fietshouding op en is naar eigen wens aan te passen van ontspannen naar sportief, maar altijd comfortabel.  De rijeigenschappen zijn uitstekend. Lekker stabiel rechtdoor en toch goed wendbaar. Zoals alle fietsen van Idworx zijn er geen overbodige toevoegingen en is elk onderdeel van een extreem hoog kwaliteits niveau.

Optionele idworx DaRim LaW velgen.  Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn.
Idworx heeft nieuwe DaRim LaW velgen als optie op een aantal modellen. Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn. Je kunt ze met tubeless banden rijden. Tubeless banden rollen lichter en kunnen bijna niet lek. Hoe dit bevalt is Lauran aan het testen op zijn All Rohler in Schotland.

De Hope schijfremmen op de Idworx All Rohler Travel zijn speciaal voor Idworx gemaakt en extra groot (203 mm) en extra dik (3,2 mm!) uitgevoerd. Ze zorgen voor een veilig remgedrag in de snelste en langste afdalingen met volle bepakking, dus schijfremmen geschikt voor een vakantiefiets.

Door het gebruik van schijfremmen zijn de krachten die op de assen van de wielen komen anders dan bij het gebruik van velgremmen. Een steekas is een steviger systeem dat beter om kan gaan met de krachten op de wielen. Bij een steekas steek je de as door het frame en het wiel, draai deze een kwartslag en vervolgens ‘knijp’ je hem dicht zoals je gewend bent bij de snelsluiter. Daardoor zit de as zit altijd op exact de juiste plaats en met dezelfde kracht vast. Het frame is beschermd met extra hulsjes waar de steekas invalt. Een wielwissel met steekassen kost iets meer tijd kost ten opzichte van de snelsluiter. Dit verschil merk je alleen als je met hele zware bepakking heel hard de berg af wilt.

De All Rohler is geschikt voor Gates Riemaandrijving. Wij hebben de kennis, ervaring, gereedschappen en goedkeuring om deze ombouw in eigen werkplaats te doen. Vandaar dat deze optie bij ons zonder meerprijs  aangeboden wordt bij elke nieuw aangeschafte Idworx.  Extra besparing: de optionele kettingkast à €100,- ! De riemaandrijving op deze fiets functioneert als een kettingaandrijving: “Als je het niet weet merk je het niet”. Mocht je nog twijfels hebben over de tandriem, dan kun je natuurlijk nog gewoon kiezen voor het extra gehard stalen Heggeman tandwiel met een KMC X1 ketting, eventueel met een kettingkast.

Wij hebben al jaren ervaring met de Gates Carbon CDC belt en zijn erg enthousiast over de onderhoudsvriendelijke en duurzame riem. Ongeveer 95% van de door ons verkochte idworxen wordt met een tandriem afgeleverd.
 

Om een tandriem door het frame te krijgen is de all Rohler uitgevoerd met een deelbaar achterpad aan de kettingzijde van het frame. Door het verwijderen van een schroef kunnen de rechter liggende en staande achtervork ver genoeg uit elkaar gedrukt worden zodat de belt ertussendoor kan.

Om de ketting of tandriem op spanning te kunnen zetten zit er een excentrische trapas in het frame. Hiermee is gegarandeerd dat het achterwiel altijd recht in de achtervork zit. Een perfecte uitlijning is bij een tandriem namelijk erg belangrijk. De grote bus in het bracket kunt u eenvoudig met een inbussleutel draaien, waardoor de trapas iets verschuift en de ketting of riem op de juiste spanning komt. Hiermee kan, indien nodig, ook de uitlijning van de tandriem gecorrigeerd worden. Dit is heel goed zelf uit te voeren en bij aflevering van de fiets leren wij je, indien gewenst, hoe je dit zelf kunt doen.

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

  • Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er zand op de riem zit, is afspoelen of afvegen voldoende.
  • Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
  • Gaat langer mee. Zeker vier zo lang als een ketting. Maar dat hangt natuurlijk af van hoe je fietst en het weer. Bij regen zal hij eerder slijten.
  • Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naar Rohloff-achterkransje, voorblad en ketting…

De idworx Stress Reducer: de stuuruitslag wordt door een nok begrensd, waardoor de schakelkabels, remleidingen en bovenbuis niet kapot gaan bij een val. De Idworx All Rohler heeft een extra stijve tapered voorvork (1/1/8 - 1/1/2) Cane Creek gelagerd.

Het geheel van dynamo, voor- en achterlicht bestaat uit een idworx kabelboom. Als je het voorwiel eruit wilt halen hoef je geen draadjes los te maken, het is een stekkerloze verbinding. De Edelux II koplamp geeft erg veel licht en is er dus niet alleen om gezien te worden, ook het achterlicht is van ver zichtbaar. De naafdynamo kan ook stroom leveren voor een USB poort op uw fiets, hierboven een Plug. Ook zie je de verbeterde koplampsteun van idworx.

De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Dit zorgt voor een probleemloze bedrading.
Handgespaakte 28" wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen. Extra breed uitgevoerd voor een stabiel rijgedrag in combinatie met de 55mm brede, door Gerrit Gaastra ontwikkelde, Marathon Almotion. Dit is de snelste trekkingband die Schwalbe ooit gemaakt heeft. Comfortabel op asfalt maar vooral op slechte weg. De brede spatborden met goede bevestiging maken het geheel af.

Wat maakt deze All Rohler nog meer een duurzame vakantiefiets?

  • Het Rohloff versnellingsysteem, 14 versnellingen in de achternaaf. Altijd zeker schakelen onder alle omstandigheden zelfs in stilstand. Goed voor 100.000 probleemloze kilometers en levenslange garantie voor de eerste eigenaar.
  • Een Idworx heeft altijd dubbele nokken voor de Tubus Duo voordrager.
  • De voordrager van  Tubus is goed voor 15 kilo bagage en de achterdragers mag 40 kg aan bagage dragen.
  • Verstevigingsbracket (brace) aan de Tubus achterdrager die de achterdrager extra stijf maakt en meer stabiliteit moet geven.

Uitleg reparatieset voor tubeless banden welke in speciale handvaten meegenomen kan worden. Op de achtergrond de optionele groene kleur. Ook wit is een optie.

Blijft de vraag: ”Is dit nu de ideale koningsdag-fiets of de ideale vakantiefiets?” Misschien wel allebei.

Specificaties en geometrie All Rohler gen 2.3 2019

Model Bikefeeling AR travel gen 2.3
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, 135 mm inbouwbreedte, Rohloff OEM1
Montage rem  Disc, IS2000
Montage trapas idworx excentrisch bottom bracket
Montage zijstanda. Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: M(52), L(56), XL(60), XXL(64), lady: S(48), M(52), L(56)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 15 mm steekas, 110 mm inbouwbre., geschikt voor stekkerloze naafdynamo 
Montage rem  Disc, IS2000
Vorkbuis tapered 1/1/8" - 1/1/2", geanodiseerd
Balhoofdstel Cane Creek, ZS44/EC44/40
Specials extreem stijf, verbeterde lamphouderbevestig., dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Rohloff
Versnellingen/ versnellingssprong 14/13,6 %
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 43 tanden/Rohloff 17 tanden **
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Truvativ Stylo 170 (S), 175 (M-XL), 180 (XXL), GXP
Trapas idworx EBB Long Life **
Remmen Remsysteem Shimano Deore, 3 vinger systeem
Remschijven Shimano 180mm met spider, geen ICE-tech
Wielen Voornaaf idworx SON naafdynamo, Disc, 110 mm inbouwbreedte, 15 mm steekas, stekkerloze uitvoering
Achternaaf Rohloff
Velgen 28" DaRim Disc II, 32 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, binnenbreedte 25 mm
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 50/622, TLE (Tubeless Easy) *
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Dirt Dox 640mm / 31,8 mm/9°
Stuurpen Dirt Dox 100mm/31,8 mm/7°
Zadelpen Dirt Dox 27,2/350 mm
Zadel idworx trekking man/lady
Handvatten Ergon GP3 met mini bar ends*
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo/X
Abus Amparo frameslot *
Spatborden idworx SKS CAB 50
Specials idworx kabelboom
Opties The Brace bagagedragerversteviging
Voordrager Tubus Duo
Riemaandrijving CDX Beltdrive (50/19)120T
carbonvelgen idworx DaRim LaW carbonvelg 29", binnenbreedte 32 mm, incl. tubeless kit *
Remmen Hope V2, 3mm idworx disc of Shimano XT, 3 vinger
Kettingbeschermer Kettingkast **
Zadelpen Titanium USE Sumo 27,2, Thudbuster
Kleuren Standaard glanzend zwart
Tweede kleur oranje
Speciale kleur mean green, wit
Gewicht 16,2 kg
Tubeless kit: tubeless ventiel, tubeless melk, SAHMURAI S.W.O.R.D. tubeless reparatie kit   * Bij optie idworx DaRim LaW carbonvelgen: 50 mm banden, ESI grips, geen frameslot
** Bij optie kettingkast: versnellingen 43/17, EBB LL KK

frame­maat (A) balhoofdbuis (B) balhoofdhoek (C) vorksprong (D) BB-drop (E) liggende achtervork (F) effectieve bovenbuis (G) zitbuishoek (H) Stack Reach
AR man M (52) 134 70,5 45 80 471 600 73,5 606 415
AR man L (56) 164 70,5 45 80 471 604 73 634 410
AR man XL (60) 204 70,5 45 80 471 622 72,5 672 410
AR man XXL (64) 249 71 45 75 471 641 72 712 410
AR lady S (48) 129 70,5 45 85 471 589 74 606 415
AR lady M (52) 134 70,5 45 80 471 600 73,5 606 415
AR lady L (56) 164 70,5 45 80 471 604 73 634 415

Foto's van klanten:


 

Idworx All Rohler
Recensie 1 tot en met 3 (van de 3 recensies). Resultaat: 1

Enige tijd geleden ontdekte ik een klein mankement aan mijn Idworx All Rohler. Ik ben niet technisch genoeg om precies aan te geven wat er aan de hand was, maar het zat ergens in de as van het achterwiel. Het was een lekkage in mijn Rohloffnaaf. Bikefeeling nam geen halve maatregelen en stuurde het wiel even op transport naar de fabriek voor nieuwe pakkingen. Na een korte afwezigheid mocht ik de fiets gisteren weer ophalen en gaan gebruiken. Honderd procent hersteld en als nieuw! Ik heb de ORANJE All Rohler sinds voorjaar 2014 en rij er bijna dagelijks op. En de fiets is niet alleen geweldig in het gebruik (versnellingsnaaf, onderhoudsarme riem, schijfremmen, verlichting, the plug, enz.) maar ziet er ook prachtig uit! Als mijn fiets in de zomer ergens bij een zonnig terras geparkeerd staat en geketend is aan de fiets van mijn vrouw (zelfde fiets damesmodel) hebben we regelmatig bekijks. Ik kan het vaak niet laten om aan de voorbijgangers te vragen: \"....en is het wat\"? En daarna gaat er meestal een duim omhoog.
Ontzettend blij met deze fiets en een dikke duim omhoog voor Lauran en Hetty van Bikefeeling.
Groeten uit Zeeland! Eddy

Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Vanaf voorjaar 2014 rijd ik een knaloranje Idworx All Rohler. Geen gedoe meer met een vieze ketting tegen je broek, maar een riem. Stiller en nog meer fietscomfort. Ik was een Easy Rohler gewend! Nog steeds superblij met deze fiets!
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Op de fiets zijn alle Idworx opties model 2016 aanwezig, behalve het stuur met flex-bars. Tevens een klein testverslagje hoe ik de fiets ervaar in vergelijking tot mijn “oude” oranje AR. De nieuwe voorvork voelt duidelijk veel stijver aan, met name in een afdaling met veel bagage is dit duidelijk merk- en voelbaar. Hier moet je even aan wennen omdat de “oude vork” weliswaar comfortabeler aanvoelde, maar bij het remmen meer tordeerde. Met de nieuwe vork heb je hier totaal geen last meer van, in afdalingen kun je meer de grenzen opzoeken, waardoor de fiets tijdens het rijden veel steviger aanvoelt, wat prettig is met veel bepakking. Dat het onderste balhoofdlager groter is dan bij de oude vork en het gebruik van een 15 mm steekas, zal hierbij ongetwijfeld ook een positieve rol spelen. Dit brengt mij meteen op de schijven, op de AR Kermit zitten schijven die uit één geheel bestaan, dus zonder floaters. Deze schijven zijn in één woord subliem, de vertraging tijdens afdalingen is enorm, wat een heel veilig gevoel geeft. Van piepende schijfremmen bij nat weer heb ik nog niets ervaren maar bij de oranje AR had ik hier ook nauwelijks last van. De nieuwe carbon velgen voelen goed en stijf aan ook met veel bagage, super! Kortom deze groene AR is een echte eye-catcher en daarnaast fietst hij ook nog eens lekker en probleemloos, wat wil een mens nog meer! Ciao, Frits
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
Laatst bekeken items
€ 4.895,00