opc_loader
Zoeken
Gastenboek
AA vd Burght 
Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van...
Walter Bakx 
Op maandag 22 juli 2020 zijn Ellie en ik...
Harry Teeselink 
Zo: ik heb hem ! Blij als een kind, een...

oPinion Ti

Deze titanium oPinion is er nu ook voor de lange man in de maat XXL, 64 cm.

7.295,00
Idworx
Maat
Kenmerken
idworx Bikes:
Titanium, Pinion versnellingsbak, schijfremmen.
Beschrijving

Titanium oPinion, deze is qua geometrie gelijk aan de All Rohler.

Maar dan van titanium en met een Pinion versenellingsbak in plaats van een Rohloff. Hier een vakantiefiets versie met P 1.18 Pinion versnellingsbak, Hope remmen met 3.2/203mm remschijven geschikt voor zware bepakking in de bergen, ti zadelpen en the brace op de bagagedrager voor nog meer stabiliteit bij zware bepakking. Helaas is de titanium achterdrager niet meer leverbaar...


Gerrit Gaastra: “De oPinion Ti is de beste vakantiefiets die wij ooit gebouwd hebben. Zonder overbodige luxe, maar met perfecte, onverwoestbare onderdelen.”

De oPinion Ti is gemaakt om ook onder de moeilijkste omstandigheden de allerbeste prestaties te leveren. De oPinion Ti is met zijn corrosiebestendige titanium frame onverwoestbaar en ongelofelijk sterk. De fiets heeft weinig onderhoud nodig zeker met de optionele Gates CDX Carbondrive riemaandrijving

Als de ultieme reisfiets heeft hij een zeer stijf frame en is de oPinion Ti ook wat betreft andere details geschikt voor tochten met veel bagage. Zo wordt de constructie van de Tubus bagagedrager door de idworx ‘The Brace’ versterkt. Ik vind dat de optionele Tubus LOGO Titan bagagedrager er eigenlijk standaard op had moeten zitten. Deze past veel beter bij de fiets dan de zwarte!

De oPinion Ti Travel Spec (generatie 2.1) heeft een onderhoudsarme 18-speed Pinion versnellingsbak (P1.18), met kleine schakelstappen en een groot bereik.

Extra stijve tapered voorvork (1/1/8 - 1/1/2) Cane Creek gelagerd. En de mooie idworx koplampsteun met de Son Edelux, licht alsof je met een motorfiets onderweg bent!

De 55 mm brede Schwalbe Marathon Almotion banden rollen zeer licht en zijn uiterst lekbestendig.
Optioneel zijn de  uiterst lichte, stabiele en brede idworx DaRim LaW carbon velgen met 50 mm Almotion banden. Volgens Gerrit stijver en sterker dan aluminium velgen en je kan je tubeless rijden, dus deze worden geleverd met een tubeless antilek-kit. Het Hope remsysteem met idworx eigen 3.2 mm dikke schijven kan elke afdaling aan, ook met zware bepakking.

Hier het Flex-Bars stuur voor extra comfort, deze haalt de kleine trillingen uit het stuur.

De Pinion zit ingebouwd in een aangepast All Rohler frame, daarom is er geen excentrische trapas mogelijk. Om de ketting of de riem toch te kunnen spannen heeft Idworx verstelbare achterpadden gemaakt die tevens voorkomen dat het achterwiel scheef gemonteerd wordt.

De achtervork is iets wijder gemaakt om de padden meer bewegingsruimte te geven wanneer je ze losdraait. Deze padden zitten met de steekas aan het achterwiel vast (dus alleen steekas losmaken om het achterwiel eruit te halen) en je stelt het geheel met één inbusbout aan de rechter kant losser of strakker. De linker pad en de schijfrem beweegt met het wiel mee en hoeft dus niet apart afgesteld te worden. Idworx heeft om de ketting te spannen eigen uitvaleinden ontworpen.

De oPinion, is een variant op de All Rohler met de Pinion 18-versnellingsbak in het bracket.

De Pinion lijkt sterk op de versnellingsbak van een auto. Twee assen met daarop een serie tandwielen in verschillende groottes. Door verschillende tandwielen met elkaar te combineren ontstaan er 18 overbrengingen. De bak wordt in zijn geheel op de plaats van het bracket onder het frame geschroefd.  De Pinion is een alternatief voor de 14-versnellingsnaaf van Rohloff, beide worden gemaakt in Duitsland. Lees hier meer over de Pinion
 

Extra informatie

De Titanium idworx oPinion; een titanium frame, een Pinion versnellingsbak, en een erg fijne geometrie. Duurzaam, onderhoudsarm en betrouwbaar.

Kenmerken:

  • Pinion C1.12 of P1.18 versnellingsbak
  • Gates Riemaandrijving mogelijk
  • Oversized steekas in voorwiel
  • Speciale, synchroon verstelbare achterpadden voor het spannen van de ketting of tandriem
  • Shimano XT of Hope 203mm schijfremmen
  • Lichtlopende, 50mm of comfortabele 55mm brede Schwalbe Almotion banden
  • Tubus bagagedrager met idworx brace
  • Tubus Duo voordrager met bevestiging op dubbele nokken
  • Twentyniner, 29er
  • Titanium frame
  • Mogelijkheid om als E-bike te gebruiken met een Alber Neodrives achterwielmotor. Nu of in de toekomst!
  • Heren en Mixte uitvoering
  • Rijklaar gewicht: ca. 17,5 kilo

Specificaties en geometrie oPinion Titanium generatie 2.3 2020

De nieuwe oPinion trekkingfiets komt met een nieuwe, door Gerrit Gaastra ontwikkelde band: Marathon Almotion – Schwalbe’s snelste trekkingband.

Gerrit Gaastra heeft een nieuwe trekkingband voor Schwalbe ontwikkeld. De Marathon Almotion. Dit is de snelste trekkingband die Schwalbe ooit gemaakt heeft en loopt maar liefst 30% lichter en is sneller dan de Schwalbe Marathon Supreme, Big Apple en Big Ben. De almotion heeft een lekbestendigheid van level 4 op de Schwalbe schaal van zes.

Dit zullen we gaan merken op een zwaar beladen trekkingfiets.Een verbetering van de rolweerstand vanaf 8% voel je al, dus  zal een verlaging van de rolweerstand met 30%  zéér goed voelbaar zijn. Aldus Gerrit.

Om een band een zo laag mogelijke rolweerstand te geven dient de band makkelijk te kunnen vervormen. Hij moet zonder veel energieverlies over oneffenheden krullen, zodat de fiets niet opgetild wordt door richels en steentjes, want dat kost energie. De fiets moet vlak door blijven gaan en de band moet de hobbeltjes glad strijken. Hoe soepeler de band als luchtvering werkt, hoe beter. Naast een lage rolweerstand levert dit ook lekker veel comfort op.

Het profiel is ontworpen om voldoende grip te bieden op nat wegdek en op zandpaden, gravelwegen en schelpenpaadjes. De noppen in het midden zijn groot voor een lage rolweerstand op asfalt en de kleinere noppen aan de zijkant bieden extra grip op losse ondergrond. De noppen zijn bewust heel klein gemaakt zodat de band makkelijker kan vervormen.

De Almotion komt in vier maten: 26-inch, 55 mm breed en 28-inch in de breedtematen 40 mm, 50 mm en 55 mm. De tubeless versie komt uitsluitend in 40mm.  De Idworx trekkingfietsen met dikke banden zullen voorlopig een binnenband houden.

Beoordelingen (1)
oPinion Ti

(Lauran)
Titanium is een verschrikkelijk mooi materiaal materiaal om reisfietsen van te maken. Je kunt op internet allerlei technische redenen vinden waarom dit het beste is. Die zijn ook waar, maar titanium is mooi en blijft mooi.
Los daarvan is dit een geweldig stabiele reisfiets met krachtige remmen. Top.

Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
Laatst bekeken items
7.295,00