opc_loader

Wensenlijst


Gastenboek
Johan van Hoof 
Bikefeeling van Hetty en Lauran is een fijne...
Marieke Visser 
In 2019 kocht ik een nieuwe vakantiefiets....
Jason Bergman 
Rechtdoorzee, inzicht en zelfredzaamheid...

Rock oPinion Titanium

Robuuste, duurzame en onderhoudsarme mountainbike met Pinion versnellingsbak in Titanium!

6.998,00

Idworx

Maat

  • ​​ Jouw wensen centraal
  • De allerbeste onderdelen
  • ​​ Garantie en telefonische ondersteuning
Zet op wensenlijst
Kenmerken
idworx Bikes:
Titanium, Pinion versnellingsbak, schijfremmen.
Beschrijving

De idworx Rock oPinion met Pinion Titanium.

Wil je gewoon lekker fietsen en verder weinig onderhoud en poetsen? Dan is de Rock oPinion Ti perfect voor jou. Deze topklasse mountainbike heeft een robuust, onverwoestbaar titanium frame. Ten opzichte van aluminium is titanium sterker, slagvaster, corrosiebestendiger en dus duurzamer. Lak is niet nodig en krasjes polijst je eenvoudig weg met een stukje fijn schuurpapier.

De idworx geometrie maakt dat rijder en fiets op een natuurlijke manier één worden.

Idworx gaat niet mee met de trend van het zoveel mogelijk integreren van de rem- en versnellingskabels. Dat dient geen praktisch doel, maar heeft slechts een esthetische functie. Alle kabels lopen bewust buitenlangs, om het frame niet onnodig met kabelgaten te verzwakken. Het stuur heeft een doordraai-beveiliging die voorkomt dat het frame en de kabels beschadigen als je zou vallen.

Het eerste dat opvalt aan de idworx Rock oPinion is uiteraard de geïntegreerde Pinion-versnellingsbak, die mooi centraal onder aan het frame – op de plaats van de bracketas – hangt. De koppeling tussen de versnellingsbak en het achterwiel wordt verzorgd door twee speciaal, praktisch onverslijtbaar, geharde tandwielen (39 voor en 35 achter) en een ketting. Gerrit was, en is, nog steeds pro-Ferro Drive. Onze goede ervaringen met de Gates tandriem hebben ons grote liefhebbers van de Carbon Drive gemaakt. Je kunt voor jezelf bepalen wat het beste bij jou past.

Standaard heeft de Rock oPinion Titanium een Pinion C1.12 versnellingsbak:
•12 interne versnellingen.
•Een bereik van 600%.
•Stappen tussen de verzetten van 17,7%.
•Zeer duurzaam.
•Zeer onderhoudsarm: slechts 1x per jaar olie verversen.
•Ongevoelig voor water, zand en modder.
•Compatibel met tandriem.

De 18-speed Pinion P1.18 met kleinere stapjes tussen de versnellingen is een optie.

De idworx Rockn Rohler was verkrijgbaar met het unieke Gerrit’s Max-wielsysteem, namelijk een 27.5 achterwiel en een 29er-voorwiel. Gerrit is hier vanaf gestapt. Dit hield het volgende in:

Door het gebruik van een 29er-voorband (Schwalbe Fat Albert 2.35”) en een 27.5+ achterband (Schwalbe Rocket Ron 2.60”) ontstaat de ideale hardtail voor ruig terrein. Het agressieve profiel van de relatief smalle 2.35” voorband zorgt voor een direct en voorspelbaar stuurgedrag, de 27.5+ achterband is 2.60” dik en geeft extra comfort en de nodige tractie. Doordat beide banden nagenoeg even groot zijn, volstaat één maat binnenband voor en achter, maar nog beter is het om de set tubeless te rijden, waardoor de bandenspanning nog lager kan (voor: 1,2 bar / achter: 0,9 bar). De unieke keuze van verschillende wielen is uiteraard niet door idworx zelf bedacht. We zien dit terug in de motorwereld, waar het gebruik van twee verschillende wielmaten heel normaal is.


Waarom twee verschillende banden vragen we aan Gerrit Gaastra?
"Ik rijd de laatste jaren veel op enduro-motoren". Die hebben allemaal achterin een dikkere band dan voorin. In de Rockn Rohler Rough Spec zorgt een lichtrollende Rocket Ron in de maat 2.6 achteraan voor tractie en comfort, terwijl de smallere 2.35" 29er-band Schwalbe Fat Albert aan de voorkant juist maximale controle in bochten garandeert. Voor het comfort heb je immers de vering van de voorvork. Deze combi rijdt echt top, ik fiets er zelf ook mee. Natuurlijk met extra brede 30 mm velgen voor en 35 mm achter (binnenmaat!). Het comfortniveau is gewoon veel groter, terwijl het stuurgedrag lekker scherp en direct blijft. Ik heb ook veel getest met plus-banden in de voorvork, maar die voelen als je ze op lage druk rijdt onstabiel aan. En pomp je ze harder op, dan vallen de voordelen weg. Kortom, ik denk dat de mix van plus-band achteraan en goed geprofileerde 29er band voor voor de meeste bikers ideaal is!

Extra informatie

Beoordelingen (0)
Rock oPinion Titanium heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Rock oPinion Titanium


Laatst bekeken items