De Off Rohler EVO Travel spec is een echte wereldreis fiets, betrouwbaar, onderhoudsarm, oer-sterk, stoer en daarbij nog mooi ook. De geometrie van deze fiets wordt door veel mensen als uitermate plezierig ervaren.
Maat 51
Van 5283 euro voor 4500 euro.
Idworx Off Rohler 51 GB Nieuw
Brace
Verstelbare voorbouw 100
Riser Bar
Schwalbe Big Ben 60-559
Ketting 43-17
De fiets is geschikt voor iemand van 1.78 tot 1.88 cm. Afhankelijk van de lichaamsbouw kunnen hier nog een paar cm af of bij.
Met zijn stijve aluminium frame, duurzame Rohloff-naaf, sterke 26 inch wielen en robuuste onderdelen is de Off Rohler Evo geoptimaliseerd voor het ruigere trekkingwerk. Hij is erop gebouwd de hele wereld mee rond te kunnen.
De Off Rohler Evo wordt door Idworx standaard geleverd met een KMC X1 ketting en een slijtvast, extra gehard, stalen voortandwiel, maar er kan natuurlijk ook een Gates Beltdrive op deze fiets.
• Rohloff versnellingsnaaf, zwart geanodiseerd met extra glanzend, dubbel gepolijst oppervlak.
• Heggemann Long Life Kettingblad uit gehard staal met ongelijk aantal tanden voor een gelijkmatigere slijtage en extra lange levensduur.
• Extra geharde KMC X1 ketting voor een ongekend lange levensduur.
• Magura HS33 hydraulische Firmtech remmen. Onderhoudsvriendelijk, duurzaam, zeer krachtig en goed te doseren.
• SON naafdynamo met extra brede body voor een sterker wiel.
• Stress Reducer: de stuuruitslag wordt door een nok begrensd, waardoor de schakelkabels, remleidingen, koplamp en de bovenbuis niet meer kunnen beschadigen bij een val.
• Handgespaakte wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen met Carbide-coating en verkleinde spaakgaten. Zeer duurzaam en betrouwbaar.
• EBB Long Life excentrische trapas-behuizing met geïntegreerde RVS kogellagers. Voor een extreem lange levensduur en zeer licht lopend bij zware belasting.
Idworx heeft veel aandacht besteed aan het verbeteren van de verlichting. Ze laten, exclusief voor Idworx, speciale, extra brede SON naafdynamo's maken. De SON naafdynamo's zijn licht en lopen licht. Door de maximale flensbreedte wordt de zijdelingse stijfheid van het wiel voelbaar verhoogd. Afhankelijk van de vergeleken naaf geeft de extra brede SON naaf tussen de 10% en 35% meer stijfheid!
Bij de Evo is de naafdynamo ontdaan van zijn stekkertjes en deze maakt nu contact met de patten in de voorvork. De plus-pool zit rechts en de min-pool links. Als je nu je wiel uit moet nemen in geval van een lekke band, dan hoef je niet meer met de stekkertjes te prutsen. Gewoon het wiel erin en eruit en klaar!