opc_loader
Zoeken
Fabrikanten
Gastenboek
Fred Buermans 
Na 15 jaar op een 26 inch MTB te hebben...
Miriam  
Een berichtje om te laten weten dat ik zo...
Piet Verkooijen 
Na een vervelende ervaring met bijgeluiden...
Easy Rohler evo Travel spec Idworx, meer dan 10 jaar evolutie!

Idworx Easy Rohler Evo travel spec

De Easy Rohler Evo, meer dan 10 jaar evolutie!

€ 4.695,00
Idworx
kleur
Maat
x

De Easy Rohler is voor echte fietsliefhebbers die lange fietsafstanden afleggen. Deze fiets is geschikt voor alle tochten, of je er nou mee naar je werk wilt fietsen, of er lange tochten met bagage mee wilt maken. Wij hebben zelf veel wereldreizen met deze Easy Rohler  gemaakt, en ontelbare woon-werk kilometers.

Voor de Easy Rohler Evo is het bewezen en uitontwikkelde basisontwerp van de Easy Rohler nog weer verder geperfectioneerd. De belangrijkste verandering is de mogelijkheid voor het monteren van een tandriem!

Alles wat Idworx aan het frame schroeft is van topkwaliteit. Rohloff, Magura, Tubus,  KMC, SON… Allemaal kwaliteitsmerken gekozen om hun duurzame en onderhoudsvriendelijke eigenschappen. En dan zijn er nog de speciale onderdelen die Idworx exclusief voor hun eigen fietsen laat maken.

Deze Easy Rohler heeft natuurlijk de bewezen Rohloff naaf. 14 versnellingen in de naaf welke vanaf de rechterkant van het stuur worden bediend met een draaigrip. Deze nagenoeg onderhoudsvrije naaf, eens in de 5000KM, en onverslijtbare naaf met levenslange garantie. Het achterwiel zit gestoken in vaste, verticale uitvalpatten, waardoor een correcte positie en uitlijning van het achterwiel gegarandeerd is en het wiel gemakkelijk in en uit de fiets te halen is.
De ER heeft handgespaakte wielen met unieke Idworx Rigida Darim velgen met Carbide-coating en verkleinde spaakgaten. Zeer duurzaam en betrouwbaar. De keramische laag zorgt ervoor dat remblokjes en velgen bijna niet slijten. De Evo heeft een extra brede velg, 3mm breder voor meer stijfheid en betere rol- en dempingseigenschappen van de band. De velgen hebben speciaal voor de Rohloffnaaf geboorde gaten.

Maar 14 versnellingen?

Dat is ruim voldoende, want van de 27 theoretische versnellingen van een derailleurschakeling, blijven er in de praktijk ook ongeveer 14 over. Groot voordeel van de Rohloff Speedhub: je hebt altijd de ideale kettinglijn, dus de ketting slijt minder snel. Een geleidelijke stijging van het verzet van 13,6% per versnelling houdt het schakelen gelijkmatig. De lichtste versnelling is vergelijkbaar met de lichtste derailleurversnelling en het zwaarste verzet doet eveneens niet onder voor een combinatie 46-11. Het wisselen van versnelling verloopt zeer licht. Een groot voordeel is, dat je ook in stilstand je fiets in de goede versnelling kan zetten.

Idworx heeft veel aandacht besteed aan een vloeiende loop van de versnellingskabels. Er loopt nergens een bocht teveel of te krap, wat zorgt voor een minimale slijtage van de kabels en een lekker licht schakelgedrag. En dat is te merken; de Rohloff-draaigreep draait op de Idworx licht en soepel.

De Easy Rohler Evo is geschikt voor Gates Riemaandrijving. Wij hebben de kennis, ervaring, gereedschappen en goedkeuring om deze ombouw in eigen werkplaats te doen. Vandaar dat deze optie bij ons gratis  aangeboden wordt bij elke nieuw aangeschafte Idworx. Wat je hier ook ziet is dat de afwerking van het frame erg mooi is, de lasnaden zijn mooi gepolijst en het lakwerk is strak. De opening die nodig is om de riem door de achtervork te steken is bijna onzichtbaar weggewerkt. Met een inbussleutel draai je de staande vorkpoot en de bagagedrager los en als je deze een centimeter naar buiten buigt kan je de tandriem er doorheen steken. De riem of ketting spannen doe je eenvoudig met de EBB Long Life excentrische trapas-behuizing met geïntegreerde RVS kogellagers. Voor een extreem lange levensduur en zeer licht lopend bij zware belasting

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

  • Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er zand op de riem zit, is afspoelen of afvegen voldoende.
  • Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
  • Gaat langer mee, zeker vier zo lang als een ketting•Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naarRohloff-achterkransje, voorblad en ketting…


Een Heggemann Long Life Kettingblad uit gehard staal met ongelijk aantal tanden voor een gelijkmatigere slijtage en een extra geharde KMC X1 ketting voor een ongekend lange levensduur in combinatie met de idworx kettingkast is ook nog steeds een goede keuze!

Magura Firm Tech hydraulische velgremmen.
Dit is een extra lichte en stijve versie van de Magura remmen die in het frame geïntegreerd zijn.  Onderhoudsvriendelijk, duurzaam, zeer krachtig en goed te doseren. De Firmtech remmen zijn aan de achterkant van de vorkpoten bevestigd. Zo krijg je een oplopende rem die zichzelf steeds strakker vastklemt als er hard geremd wordt. Je komt de Firmtechs echter niet veel tegen in de fietswereld. Dit komt doordat het voor een framebouwer heel erg moeilijk is om deze remmen op het frame toe te passen. De remcilinders zijn met een scharnier direct op het frame gelast en kunnen niet afgesteld worden. Dit is voor jou als fietser erg fijn! Wanneer je de remblok moet vervangen draai je de rem open en klik je het versleten blokje eenvoudig eruit en de nieuwe erin. Klaar!

Voor optimale betrouwbaarheid heeft Idworx een complete kabelboom bedacht met zo min mogelijk contactpunten en dus een minimale kans op storing door corrosie. De SON naafdynamo is licht, loopt licht en geeft op een Idworx véél licht. Bij de Evo is de naafdynamo ontdaan van zijn stekkertjes en deze maakt nu contact met de patten in de voorvork. De Son Edelux koplamp op de idworx lampenhouder geeft veel licht zonder hinderlijke schaduw en geeft zoveel licht dat fietsen in het donker leuk wordt. De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Optioneel kan er gekozen worden voor een USB-aansluiting voor het opladen van bijvoorbeeld een smartphone of GPS. De stuur-stopper. (iSR idworx Stress Reducer) Deze voorkomt het dubbelslaan van het voorwiel, en daarmee het beschadigen van de kabels  als de fiets op de standaard staat of onverhoopt valt. 

Helaas wordt deze fiets niet meer in het titanium gemaakt, dat was Lauran zijn lievelingsfiets!

Verschillen in de 3 specificaties van de Easy Rohler:

Travel Urban Light
Bracket EBB Long Life EBB EBB

Velgen

CCS Alu CCS
Handvatten Ergon Barends ESI ESI
Lowrider Duo Geen Geen
Brace Ja Nee Nee
Banden Supreme 50mm Big Apple 50mm Kojak 36mm

Specificaties en geometrie  Idworx Easy Rohler Travel spec Gen 4.4 2018.

Model Bikefeeling ER Evo travel
Frame Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, belt-ready, 135 mm inbouwbreedte, Rohloff OEM1
Montage rem  Magura FIRM-tech
Montage trapas idworx excentrisch bottom bracket
Montage zijstandaard Pletscher Comp 18 mm
Specials iSR stuuruitslagbegrenzer, asymetrische achtervork
Uitvoering/maat man: S(48), M(52), L(56), XL(60), XXL(64), lady: S(48), M(52), L(56) comfort: S(48), M(52), L(56)
Voorvork Materiaal triple butted 6061 T6 aluminium
Uitvaleinden gesmeed, 100 mm inbouwbreedte, geschikt voor stekkerloze naafdynamo
Montage rem  Magura FIRM-tech
Vorkbuis 1/1/8", geanodiseerd
Balhoofdstel FSA idworx
Specials dubbel montagepunt lowrider
Versnelling Systeem Rohloff
Versnellingen/ versnellingssprong 14/13,6 %
Kettingblad/ achtertandwiel idworx Long Life 43 tanden/Rohloff 17 tanden
Ketting extra geharde idworx KMC X1
Cranks Truvativ Stylo 170 (S), 175 (M-XL), 180 (XXL), GXP
Trapas idworx EBB Long Life **
Remmen Remsysteem Magura FIRM-tech, grijze remblokken
Remschijven
Wielen Voornaaf idworx SON widebody naafdynamo, 100 mm inbouwbreedte, stekkerloze uitvoering
Achternaaf Rohloff
Velgen 28" Darim II, 32 gaats, spaakgaten in de juiste hoek, CSS laag, binnenbreedte 22 mm 
Spaken/nippels Sapim Race/messing
Banden Schwalbe Marathon Almotion, 50/622, TLE (Tubeless Easy)
Verlichting voor SON-idworx Edelux II koplamp met stekkerverbinding, idworx CNC lamphouder
achter B+M Toplight line plus
Onderdelen Stuur Humpert Riser 31.8, 14 graden
Stuurpen idworx in hoogte verstelbaar, 100/31,8 mm ***
Zadelpen Dirt Dox 27,2/350 mm
Zadel idworx trekking man/lady/comfort
Handvatten Ergon GP3 met mini bar ends*
Bel Billy
Bagagedrager achter/voor Tubus Logo/Tubus Duo
AXA Defender frameslot
Spatborden idworx SKS P55
Specials idworx kabelboom
The Brace bagagedragerversteviging
Opties USB-aansluiting The Plug USB-aansluiting
Riemaandrijving CDX Beltdrive (50/19)120T
carbonvelgen
Kettingbeschermer Kettingkast **
Zadelpen Titanium Use Sumo 27,2
Kleuren Standaard glanzend zwart
Tweede kleur shiraz rood
Speciale kleur mean green, wit, oranje
Gewicht 15,4 kg
** Bij optie kettingkast EBB LL KK
*** Bij Flex-Bars optie Ergotec, verstelbare stuurpen 31,8 mm

  

frame­maat (A) balhoofdbuis (B) balhoofd-
hoek (C)
vorksprong (D) BB-drop (E) liggende achtervork (F) effectieve bovenbuis (G) zitbuishoek (H) Stack Reach
ER man S (48) 130 69,5 45 85 471 570 74 585 402
ER man M (52) 155 70,5 45 80 471 570 73,5 608 390
ER man L (56) 185 70,5 45 80 471 585 73 636 390
ER man XL (60) 215 70,5 45 80 471 600 72,5 665 390
ER man XXL (64) 260 71 45 75 471 620 72 704 391

Idworx Easy Rohler in de pers.

Foto's van klanten:

Onze allereerste klant was René Henstra die in 2006 een mooie Easy Rohler kocht:


Zelfs een roodborstje is erg gecharmeerd van de Idworx ER



 

Idworx Easy Rohler Evo travel spec
Recensie 1 tot en met 6 (van de 10 recensies). Resultaat: 12VolgendeToon alles

Als je ooit een Idworx gereden hebt wil je gewoon geen ander meer. Ik wilde een fiets waar ik ongeacht weersomstandigheden dagelijks mee naar mijn werk kon fietsen v.v. Op de fietsvakantiebeurs 2009 kwam ik in contact met Lauran. De vraag was of ik die prijs er voor over had. Nu weet ik het: Ja. Nadat mijn eerste fiets na 18.000 km was ontvreemd, was het niet moeilijk om voor een nieuwe Easy Rohler te kiezen. Gelukkig had ik hem goed verzekerd.
Nooit lekke banden (Schwalbe Marathon), nauwelijks onderhoud alleen nadat er gepekeld is of ik door de weilanden heb gefietst. Fantastisch licht, geluidloze fiets. Het enige nadeel is dat een dergelijke fiets naast een slot een zware ketting behoeft.
Contact en service maakt dat ik er graag 130 km voor rijdt om naar de werkplaats (of beter atelier) in Oudenbosch te gaan.

Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

" Ik heb mijn Easy Rohler zo'n goeie drie jaar nu. Die rijdt gewoon
fantastisch en vraagt weinig onderhoud. Zonder twijfel was/is het de
investering ruim de moeite waard."

Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Ik/wij zijn erg tevreden over onze idworkx fietsen.

+ duurzaamheid, uitrusting, innovatie, en service van onze leverancier.
- prijs ( maar daar koop je ook kwaliteit voor ) , optionele USB lader is door matig functioneren meer
een gimmick dan echt een toegevoegde functie.


Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Vanaf juli 2008 tot mei 2013 met zeer veel plezier en zonder 1 probleem op een zilvergrijze Easy Rohler gefietst......totdat ik een oranje All Rohler met riem wilde. Maar ja wie wil er nog een tweedehands fiets? In de ochtend op Marktplaats gezet en in de middag verkocht en opgehaald voor een mooie prijs. Een tweedehands Idworx rijdt als nieuw!
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

Mijn Idwoxs fiets zit al gegoten, daarbij een stijf doch comfortabel frame en heerlijke remmen en prima verlichting waarbij rijden in dikke donker een veilige leuke ervaring is.
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]

in mei 2015 een Idworx ER bij jullie gekocht, een fantastische, solide en onderhoudsarme trekkingfiets, bolt goed, ook al rijd ik met die dikke banden op lagere druk (2 bar in het begin, tegen dat ik ze terug bijblaas nog slechts een 1.6 bar) > heel comfortabel (weeg zelf wel maar 70 kg)(vlak met 1 of 2 fietstassen rijd ik gemiddeld 22 à 25 km/u) na 8000 km op 1.5jaar nog geen merkbare slijtage aan de banden. Heb er 3 extra bidons laten opzetten, USB-poort om GPS op te laden, comfortabele brede trappers met topjes voor meer grip, en heel comfortabele handvatten met kromme verlengstukken, zodat ik ze op 3 verschillende manieren kan vasthouden (belangrijk bij lange ritten). Heb er al 4x dwars-door-België mee gereden voor het goede doel (telkens 400km in 3 dagen, en een 4000 hoogtemeters). De Rohloff-versnellingsnaaf met 14 versnellingen volstaat zelfs om de muur van Huy mee te beklimmen ! Onder ideale omstandigheden (geen modder) is offroad ook veel mogelijk dankzij de dikke banden, heb er onlangs nog een MTB-parcour va, 47 km mee gereden (veel modder geeft uiteraard gemakkelijk problemen gezien geringe afstand met spatbord, is geen MTB hee). Nog geen moment spijt gehad van de aankoop of de service. Alleen heb ik er wel mijn vorig zadel opgemonteerd (supergel) gezien ik zelden met een koersbroek fiets.
Beoordeling: [5 van de 5 sterren]
Laatst bekeken items