De All Rohler Light spec is de snelle versie van de All Rohler.
All Rohler Travel spec vs. All Rohler Light spec:
-
Carbon velgen
-
Banden en spatborden (40mm vs. 55 mm)
-
Handvaten (rond ESI vs. Ergon)
-
Achterdrager (Fly vs. Logo)

idworx DaRim Lite velgen. Dit zijn hoge carbon velgen die superstijf en erg licht zijn.

Deze super trekkingfiets met smalle 40 mm banden op carbon velgen, lichte schijfremmen en Rohloffnaaf heet de All Rohler Light. Het is een zeer comfortabele fiets voor de fietsforens en toerfietser die een lichte, snelle fiets wilt. De fiets voelt zeker aan en is zeer strak in de bochten. De geometrie is zeer doordacht en levert een optimale fietshouding op en is naar eigen wens aan te passen van ontspannen naar sportief, maar altijd comfortabel. De rijeigenschappen zijn uitstekend. Lekker stabiel rechtdoor en toch goed wendbaar. Zoals alle fietsen van Idworx zijn er geen overbodige toevoegingen en is elk onderdeel van een hoog kwaliteits niveau.

De All Rohler is geschikt voor Gates Riemaandrijving. Wij hebben de kennis, ervaring, gereedschappen en goedkeuring om deze ombouw in eigen werkplaats te doen. Vandaar dat deze optie bij ons zonder meerprijs aangeboden wordt bij elke nieuw aangeschafte Idworx. Extra besparing: de optionele kettingkast à €100,- ! De riemaandrijving op deze fiets functioneert als een kettingaandrijving: “Als je het niet weet merk je het niet”.
Wij hebben al jaren ervaring met de Gates Carbon CDC belt en zijn erg enthousiast over de onderhoudsvriendelijke en duurzame riem. Ongeveer 95% van de door ons verkochte idworxen wordt met een tandriem afgeleverd. Mocht u nog twijfels hebben over de tandriem, dan kunt u natuurlijk nog gewoon kiezen voor het extra gehard stalen Heggeman tandwiel met een KMC X1 ketting, eventueel met een kettingkast.
Om de ketting of tandriem op spanning te kunnen zetten zit er een excentrische trapas in het frame. Hiermee is gegarandeerd dat het achterwiel altijd recht in de achtervork zit. Een perfecte uitlijning is bij een tandriem namelijk erg belangrijk. De grote bus in het bracket kun je eenvoudig met een inbussleutel draaien, waardoor de trapas iets verschuift en de ketting of riem op de juiste spanning komt. Hiermee kan, indien nodig, ook de uitlijning van de tandriem gecorrigeerd worden. Dit is heel goed zelf uit te voeren en bij aflevering van de fiets leren wij je, indien gewenst, hoe je dit zelf kunt doen.
De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):
- Geen onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er vuil op de riem zit, is afspoelen voldoende.
- Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
- Gaat langer mee. Zeker vier zo lang als een ketting. Maar dat hangt natuurlijk af van hoe je fietst en het weer, bij regen zal hij eerder slijten.
- Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naar Rohloff-achterkransje, voorblad en ketting…
Het geheel van dynamo, voor- en achterlicht bestaat uit een idworx kabelboom. Als je het voorwiel eruit wilt halen hoef je geen draadjes los te maken, het is een stekkerloze verbinding. De Edelux II koplamp geeft erg veel licht en is er dus niet alleen om gezien te worden, ook het achterlicht is van ver zichtbaar. De naafdynamo kan ook stroom leveren voor een USB poort op uw fiets.

De bekabeling van het achterlicht gaat buitenom en door de bagagedrager naar het achterlicht. Dit zorgt voor een probleemloze bedrading.
Wat maakt deze All Rohler nog meer een duurzame woon-werk fiets en toerfiets?